Tesco a anuntat saptamana trecuta o campanie de reducere a preturilor de 500 de milioane de lire (577 milioane de euro). Iar reprezentantii acestuia spun ca peste 3.000 de produse vor fi vandute cu discount.

Chiar si asa, un raport al revistei The Grocer arata ca, de fapt, clientii platesc mai mult de cand a fost lansata campania, printr-un artificiu al retailerului. Astfel, servetele Nivea costa acum 2.99 de lire (pret intreg), cu 1,50 de lire mai mult decat saptamana trecuta, iar o caserola cu pulpe de pui 2,69 de lire, cu 0,69 lire mai mult.

Mai mult, "razboiul preturilor" inceput de Tesco este pierdut din start. Si asta pentru ca afiseaza deja preturi mai mari decat competitorii sai. Preturile produselor au ajuns sa fie, in medie, cu 1,34 lire mai mari ca saptamana trecuta si este cea mai mare crestere operata de un lant de supermarketuri. In acelasi timp, Asda, un alt lant de magazine, a redus costul de cumparaturi cu pana la 1,49 de lire.

Sondajul revistei arata ca Tesco va anunta, in aceasta toamna, cea mai mare scadere a vanzarilor din ultimii 20 de ani, pe fondul reducerii consumului. In ciuda rezultatelor din Marea Britanie, analistii estimeaza ca Tesco va anunta un profit operational cu 8% mai mare in prima parte a anului, la 8,1 miliarde de lire sterline.

Citeste si

Prima victorie pentru BlackBerry. Apple pierde suprematia pe cea de-a doua piata de telefonie din lume

14 ponturi despre cum gandesc oamenii de succes