Analistii intervievati de Reuters anticipau o crestere a vanzarilor cu amanuntul de doar 0,4%, cea mai mare estimare fiind de 1,1%. 

"Pretul scazut al petrolului, cresterea solida a veniturilor, dobanzile mici si atenuarea riscurilor au determinat un inceput de an puternic pentru retailerii germani", a declarat Christian Schulz, analist la Berenberg Bank. 

Consumul privat pare sa fie un motor puternic de crestere in 2015 si cu acest ritm va face ca estimarea noastra privind o crestere economica de doar 0,3% in acest an sa fie depasita, a adaugat analistul. 

In termeni anuali, vanzarile de retail din Germania au urcat cu 5,3%, inregistrand cea mai mare crestere dupa iunile 2010, cumparatorii cheltuind mai mult online si in magazine, pentru produse precum alimente, carti, bijuterii si produse cosmetice. 

Increderea germanilor in economie se afla la cel mai ridicat nivel din mai mult de 13 ani, iar cumparatorii beneficiaza de numarul mare al locurilor de munca si de salariile mai mari.

Salariile negociate, care includ si platile speciale, au crescut anul trecut cu 3,2%, cel mai mult dupa 2010, cand au inceput sa fie analizate aceste date.