Anuntul a declansat un val de revolta pe Facebook, desi masuri asemanatoare au fost luate de alte servicii similare - Twitpic, in 2011 -, care sunt legate de serviciul de micro-blogging Twitter.

Noua clauza Instagram prevede ca "o parte sau intregul serviciu s-ar putea sustine financiar din profiturile din publicitate". De asemenea, clauza mai prevede ca utilizatorul serviciului Instagram sa isi dea acordul ca informatiile despre contul sau - numele, numarul de like-uri si fotografiile (precum si orice alte date asociate) - sau actiuni pe care le intreprinde sa fie folosite gratuit de catre Facebook, care detine Instagram, in actiuni promotionale si publicitare.

Acest lucru inseamna ca fotografiile de pe Instagram ar putea fi folosite in materiale publicitare, fara a se face referire la autorul acestora, iar banii rezultati ar putea fi folositi de catre Instagram. Nu exista nicio cale de mijloc in acest sens, singura posibilitate a utilizatorului Instagram fiind aceea de a nu mai utiliza acest serviciu si de a sterge fotografiile pe care le-a postat prin Instagram.

Masura anuntata de Facebook ar putea duce la o propulsare a serviciilor Yahoo, potrivit specialistilor citati de guardian.co.uk.

Facebook a preluat, pentru un miliard de dolari, compania care a dezvoltat aplicatia pentru smartphone-uri Instagram, prin care utilizatorul poate modifica fotografii si le poate publica pe retelele de socializare.