Proprietarul celui mai utilizat motor de cautare din lume a propus sa diferentieze serviciile proprii de cautare de alte linkuri nou create, catre trei servicii de cautare concurente, plasate vizibil, potrivit unui comunicat al CE.

Google va oferi tuturor site-urilor posibilitatea de a nu permite includerea continutului lor in serviciile sale specializate, asigurand in acelasi timp ca decizia nu va afecta pozitia acestor site-uri in rezultatele motorului sau general de cautare.

Site-urile specializare de cautare concentrate pe cautarea de produse sau pe interogari cu caracter local vor putea sa marcheze anumite categorii de informatii astfel incat acestea sa nu fie inregistrate sau folosite de Google.

Publisherii de ziare vor avea la dispozitie un mecanism prin care vor controla pagina cu pagina afisarea continutului lor pe Google news.

Google nu va mai include in acordurile cu publisherii vreo obligatie scrisa sau nescrisa de a colabora exclusiv cu Google in domeniul publicitatii prin serviciile de cautare online. In plus, companiile de publicitate nu vor mai fi impiedicate prin contract sa efectueze campanii de promovare pe platforme concurente.

Comisarul pentru Concurenta Joaquin Almunia a incercat sa ajunga la un acord cu Google pentru inchiderea anchetei fara sa impuna amenzi, in timp ce companii precum Microsoft si TripAdvisor au exercitat presiuni asupra autoritatilor de reglementare pentru a obliga Google sa isi modifice practicile de afaceri.