Potrivit theguardian.com, platforma de microblogging Twitter pregateste un nou sistem publicitar dedicat cinefililor, prin intermediul caruia mesajele care contin referiri la filme vor fi folosite pentru generarea de anunturi publicitare legate de gusturile fiecarui utilizator in parte.

"Analizele noastre recente arata ca Twitter are o influenta majora asupra alegerii filmelor pe care utilizatorii doresc sa le vada. Nu numai ca oamenii afla despre noi productii de cinema de pe Twitter, dar folosesc platforma pentru a decide ce film vor vedea si apoi impartasesc cu prietenii experienta din sala de cinema", a declarat, pentru The Hollywood Reporter, Jeffrey Graham, analistul sef al Twitter.

In acest fel, Twitter incearca sa obtina venituri din conversatia despre filme purtata de utilizatorii sai, livrand reclame relevante celor care vorbesc despre anumite filme.

De exemplu, daca un utilizator publica mesaje despre o productie Marvel, Twitter poate livra reclame celor care vorbesc nu numai despre film in sine, ci si celor care fac referire la un personaj din pelicula sau din la alte productii Marvel, dar si la alte filme cu supereroi sau orice alte cuvinte cheie care apar in discutii.

Noul sistem foloseste o strategie similara celei utilizate deja de platforma online pentru reclamele livrate fanilor anumitor show-uri de televiziune.

Publicitatea adaptata preferintelor utilizatorilor, folosita deja de o perioada indelungata de catre compania Google prin sistemul AdWords, este utilizata de tot mai multe platforme de socializare online. Instagram este cel mai recent exemplu, dupa ce a lansat un program de publicitate specializat pentru aplicatia de partajare de fotografii.