Schimbarile din trafic sunt atat de multe incat navigatoarele nu mai fac fata.
Chiar si taximetristii nu mai stiu pe unde sa o ia atunci cand scurteaza drumul. Spre exemplu in cartierul Dorobanti unde zeci de stradute si-au schimbat sensul. La fel in zona bulevardului Dacia, Icoanei, Dumbrava Rosie.

Unele schimbari sunt atat de recente si de ciudate ca soferii le ignora cu buna stiinta. Cum se intampla aici la Piata Gemeni unde am numarat cateva zeci care au intrat pe interzis in cateva minute.

2011 va fi anul in care vom reconfigura des traseul.

Soferii trebuie sa se astepte la schimbari masive in zona centrala. Dupa aceea traficul va prelua mai mult cu 30%”, spune Ion Dedu, director Directia Drumuri Primaria Generala Bucuresti.

Mai mult, va fi greu chiar si pentru cei stiu orasul odata cu deschiderea pasajului Basarab. Acesta modifica radical configuratia traficului cu alte zeci de schimbari de strazi si sensuri unice. Firmele care cartografiaza Bucurestiul pentru GPS abia fac fata.

“Am muncit o saptamana doar sa introducem pasajul Basarab. Intr-un an se fac zeci de mii de schimbari de strazi si sensuri in toata tara. E o munca de sase zile pe saptamana, 12 ore pe zi”, spune Bogdan Condurateanu, manager de proiect Romania Digitala.

Ca orice munca si cartografierea trebuie platita, insa investitia nu se acopera din vanzarea hartilor. Lansarea noilor versiuni cu sensuri si denumiri schimbate intarzie desi sunt aproape gata.

“Nu vom lansa pana nu avem o garantie ca ne recuperam investitia. 90% din piata navigatoarelor este piratata, asa ca o harta completa cu licenta ajunge sa coste 150 de euro. Actualizarile se fac anual si costa inca pe atat”, explica managerul de proiect Romania Digitala.