"Peste 60% dintre respondenti s-au confruntat cu probleme financiare in viata de adult si numai 33% dintre ei sunt multumiti de situatia financiara curenta. O buna planificare este cel mai adesea solutia simpla, la indemana fiecaruia dintre noi pentru gestionarea finantelor familiei si pentru a tine datoriile sub control", arata rezultatele studiului, citat de Agerpres.

Desi se simt afectati in mare masura (87%) de existenta datoriilor, cei mai multi dintre respondenti pun problemele pe seama situatiei economice generale (45%) sau a ghinionului - somaj, boala, eveniment neprevazut (19%). Doar 36% dintre romani isi asuma problemele si sunt de parere ca propriile decizii si comportamentul lor sunt cauza problemelor ivite. 

87% dintre respondenti au o parere buna despre propria persoana, iar sase din zece romani sunt de parere ca fortele proprii sunt importante si foarte importante in rezolvarea problemelor financiare. 

Oamenii au un sentiment de rusine in a recunoaste ca au datorii, in primul rand fata de propria persoana intr-o proportie de 42%, iar 24% dintre ei simt rusine fata de familie.

Nesiguranta zilei de maine ii poate face pe 60% dintre respondenti sa-si piarda increderea in fortele proprii, iar 50% dintre ei considera ca astfel de situatii sunt greu de controlat.

Lipsa de incredere din partea familiei si a apropiatilor ii face sa-si piarda increderea in fortele proprii. Implicarea familiei in rezolvarea problemelor financiare conteaza mult si foarte mult pentru 90% dintre respondenti

Cercul de incredere este unul restrans, respondentii avand incredere in propriile forte si in membrii familiei apropiate. 

Sondajul realizat este reprezentativ pentru populatia adulta, cu acces la internet si reproduce din punct de vedere al principalelor caracteristici structura socio-demografica a utilizatorilor de internet din Romania. Din punct de vedere al varstei respondentilor, majoritatea, aproximativ 80%, au varste cuprinse intre 25 si 55 de ani si venituri intre 1.000 si 3.000 lei. 

Sondajul s-a desfasurat in perioada 29 aprilie - 4 mai 2015, pe un esantion de 4.025 respondenti.