Intr-un interviu acordat incont.ro, Cerbulescu spune ca trebuie sa fim atenti la preturile de pe etichete. ANPC a derulat un control in perioada15 – 29 ianuarie 2010 in mai multe magazine din tara si a constatat ca 96% dintre comercianti practica promotii mincinoase.

Din cele 801 de magazine verificate, in 776 din cazuri au avut loc abateri de la prevederile legale privind protectia consumatorilor.

“Ei sunt obligati sa remedieze toate neregulile, iar cele mai frecvente sunt cele legate de faptul ca in vitrina scrie ca se face nu stiu ce promotie de 70 -90%, iar inauntru este de 10-15%”, mai explica Cerbulescu.

Presedintele ANPC ne mai atrage atentia ca, potrivit legilor in vigoare, pe orice produs cu discount trebuie sa existe pretul nou si pretul vechi in asa fel incat clientul sa isi dea seama cat este reducerea de fapt.

“Mai exista un tip de, sa-i zicem, inselaciune in sensul in care sunt diferente foarte mari intre pretul de vanzare si pretul real”, spune Cerbulescu.

El a explicat ca sunt magazine care au, de exemplu, un produs la promotie cu un anumit pret care are o reducere de 20%, dar nefiind pus pretul nou, clientul a platit pretul vechi pentru ca nimeni nu i-a spus ca marfa avea totusi discount.

“Controlul asta pe care l-am facut a fost din oficiu si in toata tara”, a mai spus Cerbulescu. El a adaugat ca pana la 15 aprilie, data - limita pana la care sunt valabile promotiile pentru colectiile toamna – iarna, inspectorii ANPC isi vor continua controalele in magazine ca sa vada ce alte nereguli mai sunt.  

ANPC a aplicat 495 de amenzi in cele 801 de magazine verificate intre 15 - 29 ianuarie 2010. Valoarea acestor amenzi a fost de 1,723 milioane de lei.

De asemenea, patronii de magazine au primit si 281 de avertismente. Toti proprietarii la care s-au constatat nereguli au primit dispozitie sa opreasca temporar comercializarea produselor.

Alte nereguli constatate in magazine tin de lipsa informatiilor privind data inceperii promotiilor sau data de sfarsit a acestei perioade.