Buvinieta ar putea fi introdusa intr-un an sau doi, pentru intreaga infrastructura din Capitala, in vederea sustinerii lucrarilor majore de infrastructura de tipul "autostrazii suspendate", a declarat marti Ion Dedu, director executiv la Directia Transporturi, Drumuri si Sistematizarea Circulatiei din cadrul Primariei Capitalei, la conferinta Mediafax talks about Construction.

In prezent, in Bucuresti se aplica taxe pentru autovehiculele care depasesc 3,5 tone, in functie de tonaj si de zone.

Ideea introducerii unei taxe de drum denumita "buvinieta" a fost avansata inca din 2006, in mandatul lui Adriean Videanu, si a fost intens criticata, inclusiv de PSD Bucuresti. Videanu constata la acea vreme crearea unei "psihoze" legata de buvineta, taxa nefiind introdusa.

"Taxarea zonei centrale va aparea numai daca celelalte doua masuri, respectiv imbunatatirea sistemului de transport public si politica parcarilor nu vor da roade. Daca aceste doua sisteme dau roade si lucrurile se rezolva, nu mai e nevoie de taxare. (...) Nu este batuta in cuie, trebuie sa vedem ce se intampla dupa ce luam masurile astea doua", a afirmat reprezentantul primariei.

El a adaugat ca Primaria urmareste asigurarea unui numar limitat de locuri de parcare si sa mentina tarifele la un nivel la care sa fie 80-85% din parcari ocupate.

Municipalitatea bucuresteana administreaza 140 de parcari cu peste 8.000 de locuri, cele mai multe in zona centrala a Capitalei, soferii platind pentru un loc de parcare 1,5 lei sau 2,5 lei pe ora in timpul zilei. O asemenea taxa de zona centrala se aplica in prezent in orase precum Londra sau Milano.

Sursa foto: www.stockfreeimages.com