"Romanii prefera covarÅŸitor berea produsa local, ceea ce explica ponderea relativ scazuta a importurilor, care se situeaza sub 1% din totalul vanzarilor", a declarat, miercuri, intr-o conferinta de presa, Jan Derck van Karnebeek, noul preÅŸedinte al asociatiei "Berarii Romaniei" ÅŸi director general al Heineken Romania.
In cifre, importurile au scazut anul trecut la 0,17 milioane hectolitri, de la 0,5 milioane hectolitri in 2008, in timp ce exporturile au crescut de la 0,06 milioane hectolitri la 0,17 milioane hectolitri.

In ceea ce priveÅŸte vanzarile pe segmente de ambalaje, in 2009, berea la PET a avut cea mai mare cota de piata, de 46,7%, urmata de berea la sticla, cu 35,3%, la cutie, cu 14,8%, ÅŸi berea draft, cu 3,2%.
Din asociatia "Berarii Romaniei" fac parte companiile Bergenbier, Heineken Romania, Romaqua Goup, United Romanian Beweries ÅŸi Ursus Beweries, care au derulat anul trecut investitii de 105 milioane de euro.

Cititi mai multe stiri pe www.mediafax.ro