Adevaratul genocid economic: companiile locale si multinationale au nevoie de 200.000 de muncitori calificati pentru ca au comenzi, iar Bucurestiul, rupt de realitate, ofera absolventi de facultate pe banda rulanta, de care nimeni nu are nevoie

Romania a pierdut in criza 642.000 de locuri de munca si o masa salariala anuala de 11 miliarde de euro (47,2 miliarde de euro in 2013, 58,7 miliarde de euro in 2008). A recuperat numai 200.000 de locuri de munca, iar masa salariala probabil ca nu isi va reveni nici peste cinci ani, ceea ce afecteaza in mod evident consumul intern, cel mai lovit in acesti sase ani, si tine economia pe loc, scrie Cristian Hostiuc in ZF.

60 mil. euro, pretul cerut de unul dintre actionarii RCS&RDS pentru pachetul detinut

Sfetozar Bugarszki, unul dintre cei mai impor­tanti actionari individuali ai companiei de cablu RCS& RDS, care a contribuit la dezvoltarea operatorului la finele anilor ’90, dar nu mai este in prezent implicat in manage­ment, a scos la vanzare - printr-un anunt publicat in editia de astazi a ZF - un pachet de 6% din titlurile RCS Manage­ment - compania care ii grupeaza pe toti actionarii romani ai gigantului de pe piata de cablu. Prin participatia la RCS Management, Sfetozar Bugarszki controleaza 3,59% din compania RCS&RDS.

Misterul vapoarelor-fantoma romanesti. Nave disparute in anii '90 au fost fotografiate in 2012 sub pavilion coreean

Nava Ciucas a fost fotografiata in 2009 si in 2012 sub pavilion coreean, desi a disparut inca din anii '90 din patrimoniul IPO Tulcea. Abia in 2012 a ajuns la Aliaga pentru a fi taiata, sub numele „Sakalas”.  Alte vapoare sunt in cimitirul cu epave de la Noadibu, cel mai mare port din sudul Mauritaniei. Nava Slanic a fost fotografiata in 1992 intr-un port din Olanda, navigand sub alt nume si sub pavilion olandez. In 1995 avea pavilion belgian in portul din Antwerpen, pentru ca in 2013 sa fie vanduta la fier vechi intr-un port britanic. Fotografiile sunt dovezi clare ca navele au functionat multi ani dupa ce in Romania au fost "casate" in acte si vandute pe nimic, potrivit stirileprotv.ro

Pensiile in pericol: Statul, cel mai rau platnic al CAS

Anual, statul trebuie sa faca rost de 3 miliarde de euro ca sa plateasca pensiile, iar reducerea CAS va mari presiunea. Daca s-ar plati toate contributiile, bugetul s-ar echilibra, mai ales ca primul pe lista datorinicilor e tot statul, prin companiile sale. Reducerea CAS cu 5 puncte procentuale de la 1 octombrie este binevenita pentru companii. Totusi, situatia precara a sistemului de pensii, care absoarbe acum circa 38% din cheltuielile totale ale statului, este primita cu reticenta de mediul de afaceri, care se teme ca ar putea fi majorate alte taxe, in compensare, scrie Capital.

Clasamentul vitezelor la Internet in marile orase din Romania

Ai fost vreodata invidio(a)s(a) pe viteza la Internet a “vecinilor” tai din orasul apropiat? Ai fost vreodata frustrat(a) de faptul ca nu ai acoperire intr-o anumita regiune a tarii? Diferenta vitezelor intre orasele majore din tara este destul de mare; wall-street.ro iti prezinta vitezele medii din Bucuresti, Cluj-Napoca, Timisoara sau Brasov.

Marile rectificari electorale. Cati bani au primit primarii de la guvern in anii cu alegeri

Primariile reprezinta una dintre categoriile catre care isi indreapta atentia toate Guvernele, indiferent de culoarea politica, cu precadere in anii electorali. Executivul a apelat la mai multe rectificari bugetare incercand sa multumeasca pe cati mai multi edili in prag de alegeri. De departe, anul electoral 2008 a fost unul bun pentru alesii locali, acestia primind in conturi, din doua trasaturi de condei, cu ocazia a doua rectificari bugetare, peste 660 de milioane de euro. Destinatia anuntata a banilor: acoperirea unor cheltuieli diverse, intre care si salariile dascalilor, arata gandul.info

Cehii de la PointPark negociaza achizitia celui mai mare parc logistic de langa Bucuresti: Europolis Logistic Park

Europolis Logistic Park, detinut de grupul austriac CA Immo, are o suprafata inchiriabila de 214.000 mp si chiriasi precum Carrefour, Altex sau eMag. Compania PointPark Pro­perties din Cehia, con­trolata de gigantii TPG (fostul Texas Pacific Group) si Ivan­hoe Cam­bridge, este in negocieri avansate pen­tru preluarea proiectului Europolis Lo­gistic Park, cea mai mare dezvoltare lo­gistica de langa Bucuresti, cu o su­prafata inchiriabila de 214.000 de metri patrati, au declarat pentru ZF surse din piata imobiliara.

Salonul Auto de la Paris isi deschide joi portile. Pe ce vor miza producatorii auto francezi

Producatorii auto din Franta vor pune accent pe modelele cu eficienta sporita. PSA Peugeot-Citroen si Renault, cunoscuti pentru masinile cu consum si emisii poluante reduse, intentioneaza sa isi mentina standardele inclusiv cu bani de la guvern. Peugeot si Citroen vor prezenta fiecare concepte care utilizeaza materiale ultrausoare si trenuri de rulare hibrid, cu aer comprimat, pentru a reduce consumul pana la 2 litri de benzina la o suta de kilometri, relateaza Automotive News. Renault va face cunoscut un nou concept hibrid usor, cu un consum de un litru de benzina la o suta de kilometri. 

Boeing pierde comanda de 5 miliarde dolari dupa ce Air Berlin renunta la achizitii

Boeing a pierdut o comanda de aproape 5 miliarde de dolari, dupa ce Air Berlin a renuntat la achizitii care includeau si avioane 787 Dreamliner, din cauza pierderilor si a reducerii traficului de pasageri, arata Bloomberg. Air Berlin este detinuta in parte de compania Etihad Airways PJSC din Abu Dhabi. Decizia evidentiaza constrangerile financiare ale Air Berlin, care face eforturi sa refinanteze datoriile si sa reduca cheltuielile.