„Astfel de soferi nu sunt instruiti cum trebuie si doar li se pune atestatul in brate contra unei sume de bani, desigur nefiscalizat si acum vedem rezultatele. Sunt organizate teste in urma unor cursuri, dar aceste cursuri nu se fac, si de multe ori soferul nici macar nu este in sala la examinare, dar soferii obtin atestatul ca si cum ar fi fost acolo. In fiecare zi se pot produce astfel de accidente din cauza acestor conditii”, a spus Augustin Hagiu pentru Ziarul Financiar.

Pe de alta parte, oficialii Autoritatii Rutiere Romane au declarat ca in cazul autocarului implicat intr-un accident in Muntenegru are licenta de transport si detine documente privind legalitatea transportului si a cursei in cauza.

Unul dintre pasagerii accidentati in Muntenegru a declarat pentru Stirile Pro TV ca in momentul producerii accidentului soferul era intr-o depasire la intrarea intr-un viaduct si desi limita de viteza pe acel sector de drum era de 50 km/h, autocarul circula cu 90 km/h. Viteza exacta a autocarului va putea fi comunicata doar dupa finalizarea anchetei demarate de Inspectoratul de Stat pentru Controlul in Transportul Rutier (ISCTR) va finaliza ancheta si va analiza datele inregistrate de tahograful autocarului care inregistreaza informatii inclusiv despre viteza de rulare a acestuia.

Citeste continuarea pe www.zf.ro