In prezent, lucrarile au fost finalizate in proportie de 80%.

Noua cladire a terminalului va avea aproape 20.000 de metri patrati si 52 de ghisee de check-in la care inca se lucreaza. Au ramas de montat doar cablurile si instalatiile electronice. Sistemul va fi unul modern, iar piesa de rezistenta o reprezinta partea de control a bagajelor, unde va functiona un scanner de ultima generatie, productie americana.


La final, aeroportul Henri Coanda va fi al treilea ca marime si capacitate din Europa de Sud-Est, dupa cele din Atena si Instanbul.  70% dintre calatorii curselor aeriene inspre Romania vor ateriza pe Otopeni.

Fara modernizare, aeorportul din Otopeni s-ar fi transformat intr-o gara aeriana extrem de inghesuita. Dupa ce companiile low cost s-au mutat in Otopeni, traficul de pe aeroport a crescut cu peste 50%. Numai in luna aprilie, numarul de pasageri care au aterizat si decolat de aici a fost de peste 600.000. In Gara de Nord au fost de trei ori mai putini calatori.

Lucrarile se vor incheia cel tarziu in septembrie, promite constructorul, iar pentru inceput extinderea terminalului va fi folosita pentru cursele interne.