Cu ceva proiecte majore al caror termen de finalizare este 2015, mai mult ca sigur anul acesta va fi considerat unul de tranzitie si pentru ca multe aeroporturi au pregatit un upgrade al facilitatilor puse la dispozitia pasagerilor sau altele incep noi constructii pentru a face fata celor 3, 6 miliarde de pasageri asteptati sa le tranziteze.

Iata la ce trebuie sa ne asteptam in urmatoarele 12 luni.

China

Eforturile Chinei de a extinde cat mai repede infrastructua aeroportuara sunt asteptate sa atinga varful in 2015, tinanda cont de faptul ca multe aeroporturi regionale vor fi inaugurate. Oficialii guvernamentali anuntau anterior ca numarul aeroporturilor va creste de la 175 in 2010 la 230 in 2015, industria incercand astfel sa tina pasul cu expansiunea  economica.

Proiectele mari au fost deja date publicitatii. In Beijing, lucrarile au inceput la aeroportul de 14 milioane de dolari din districtul Daxing. Constructia va fi gata in 2017 si se asteapta sa fie tranzitat de 72 de milioane de pasageri anual pana in 2025. Intre timp, la Chongqing Jianbei International Airport, care serveste cel mai mare oras din sud vestul Chinei, un nou terminal va deveni operational anul acesta si va fi pus la dispozitia a 55 milioane de oameni anual, cea mai mare capacitate a unui singur terminal. In aceeasi provincie, orasul Wulong va avea si el propriul aeroprort ce va fi gata in 2017.

Japonia

Cu un numar al operatorilor low cost in crestere, in Japonia, Narita International Airport va avea un nou terminal dedicat lor. Terminalul 3, care va face fata unui numar de 50 milioane de pasageri pe an va fi inaugurat in martie sau aprilie. Va avea numeroase spatii unde calatorii isi vor putea cheltui banii, inclusiv o vasta arie de duty free shopping, dar si cel mai mare spatiu pentru mancare din Japonia.

Singapore

Inca o data, Changi Airport, considerat cel mai bun aeroport din lume, va iesi iar in evidenta cu un nou complex futuristic, care va revolutiona terminalul in materie de design. Un impresionant palat de sticla va gazdui o zona de retail, una de entertainment, outlet-uri sau gradini pe mai multe etaje. Piesa de rezistenta va fi Rain Vortex, o cascada de 40 m inaltime ce porneste din acoperisul domului de sticla.

Foto: http://www.jewelchangiairport.com
 

Mexic

Mexico City International Airport, o colaborare intre arhitecti renumiti, este gandit a avea cel mai mic impact asupra mediului, la nivel mondial, in 2018.

Brazilia

Noul management va rebrandui Rio Galeao -- Tom Jobim International Airport.  Al doilea cel mai aglomerat aeroport din tara, dupa Sao Paolo, va afea parte de un facelift in asteptarea Jocurilor Olimpice din 2016.  Aproape 2 miliarde de dolari vor intra in constructia lui. Capacitatea va creste de la 18 milioane de pasageri la 30 milioane.

Olanda

Pentru a creste oportunitatile pe partea de retail, renovarea terminalului 2 plecari al Airport Schiphol din Amsterdam, va fi gata in vara 2015. Aceasta va fi structurata pe sase zone principale: lux, familie, travel si cultura, Olanda moderna, vezi, cumpara, zboara, fashion si lifestyle si sanatate. Va exista un bar Heineken, dar si primul concept store Johnnie Walker House din Europa.

Germania

Noul facelift si extinderea terminalului 2 pentru aeroportul din Muchen vor fi gata in trimestrul 3 din 2015, cu o crestere a capacitatii la 17 milioane de pasageri. Membrii Star Alliance ( intre care Lufthansa, Air China, Singapore Airlines si United) isi vor muta zborurile aici.

Brandenburg International Airport din Berlin nu va fi gata in schimb nici in 2015, ci poate cel mai devreme in 2017.

Arabia Saudita

Noul proiect pentru Jeddah's King Abdulaziz International Airport nu va fi inaugurat in 2015, ci posibil la inceputul lui 2016. Extinderea este parte a proiectului de a duce capacitatea la 100 de milioane de pasageri pana in 2020. Aerportul Jeddah a fost desemnat recent al doilea cel mai prost, potrivit unui raport al site-ului Sleeping In Airports.