Site-ul precizeaza ca Wizz Air ar oferi posibilitatea Air France de a se extinde in Europa de Est, compania franceza detinand deja o subsidiara low cost, Transavia, care functioneaza independent in interiorul grupului.

Transavia opereaza in prezent in principal in Franta si Olanda, in timp ce achizitia Wizz Air ar oferi aliantei franco-olandeze posibilitatea sa intre pe pietele din Europa Centrala si de Est, unde compania ungara este lider pe segmentul zborurilor ieftine.

Negocierile intre Air France-KLM si proprietarii operatorului de la Budapesta sunt avansate, potrivit zvonurilor din piata, mai scrie sursa citata.

Transavia este prea mica pentru a concura cu jucatori puternici precum Ryanair sau easyJet, care au flote de sute de aeronave, in timp ce divizia low cost a Air France detine doar 30 de avioane.

Directorul general al Transavia, Mattijs Ten Brink, nu a confirmat, dar nici nu a infirmat informatiile date publicitatii de Luchtwaartnieuws.

Recent, insa, seful Air France declara ca grupul ia in considerare oportunitati de extindere in Europa, fara a da detalii despre posibile preluari.

Wizz Air a renuntat la listarea pe bursa de la Londra

Operatorul aerian low-cost ungar Wizz Air a renuntat, recent, la listarea companiei pe bursa de la Londra, dupa ce anuntase initial ca vrea sa atraga 200 milioane de euro, printr-o oferta publica initiala pe piata britanica.

"Chiar daca a existat un raspuns pozitiv din partea comunitatii investitorilor institutionali privind afacerile, perspectivele si oportiunitatile de crestere ale companiei, Wizz Air a decis sa nu continue in aceasta etapa cu oferta pulblica initiala, din cauza volatilitatii pe piata a sectorului aerian", informa compania aeriana luna trecuta.

Wizz Air intentiona sa foloseasca fondurile obtinute de pe urma listarii pentru imbunatatirea situatiei financiare, inclusiv pentru a dispune de o flexibilitate mai ridicata la finantarea planurilor de dezvoltare a afacerilor.

Compania, cu o flota de 46 de avioane Airbus, a inregistrat venituri in crestere cu 19% in anul fiscal incheiat in martie, la 1 miliard de euro, si o dublare a profitului net, la 89 de milioane de euro.

Operatorul aerian este activ in 35 de tari si detine 17 baze in noua tari din Europa Centrala si de Est. Compania asigura zboruri catre 96 de destinatii. In anul fiscal 2014, incheiat in martie, Wizz Air a transportat 13,9 milioane de pasageri.

Wizz Air in Romania

Operatorul low-cost a anuntat recent o serie de curse noi, pe care le va introduce din toamna atat din Timisoara catre Munchen, Torino, Bruxelles si Frankfurt, dar si din Cluj spre Koln, Nürnberg, Geneva si Malmo. In plus, Wizz Air va opera cu doua aeronave noi pe care le va introduce in circulatie tot din toamna.

Vicepresedintele executiv al companiei Wizz Air, John Stephenson, a declarat ca operatorul low-cost va aloca, incepand din data de 1 noiembrie, o a doua aeronava, de tip Airbus A320 cu 180 de locuri, care sa opereze pe aeroportul din Timisoara, unde acum este o singura aeronava.

Totodata, incepand din 2, respectiv 3 noiembrie, compania va opera doua zboruri saptamanale de la Timisoara spre Munchen si Torino, urmate de doua zboruri spre Bruxelles si Frankfurt. Noile destinatii vor avea tarife incepand de la 109 euro.

Tot din toamna, de la Timisoara la Milano va creste numarul zborurilor saptamanale, de la patru la cinci. De la Timisoara la Roma vor fi patru zboruri saptamanale fata de trei cate sunt acum, de la Timisoara la Londra vor fi, de asemenea, patru zboruri saptamanale fata de trei cate sunt in prezent, iar de la Timisoara la Dortmund vor fi trei zboruri saptamanale, fata de doua cate sunt in prezent.

La ora actuala, compania Wizz Air opereaza zboruri de pe Aeroportul International ”Traian Vuia” din Timisoara catre Paris, Dortmund, Londra, Milano, Venetia, Bologna, Roma, Madrid si Valencia.

Operatorul a anuntat, totodata, ca introduce, din iarna, noi curse din Cluj-Napoca spre Koln,Nürnberg, Geneva si Malmo si va extinde flota pe Aeroportul International "Avram Iancu" din oras cu o noua aeronava de tip Airbus A320.

De asemenea, vor fi lansate patru noi rute, de doua ori pe saptamana, spre Koln, Nürnberg, Malmo si Geneva, care vor fi operate din octombrie si decembrie, astfel incat compania va oferi, in total, 20 de rute internationale spre zece tari. Totodata, va creste si frecventa zborurilor saptamanale spre destinatii mai vechi, cum sunt Milano, Paris, Roma, Dortmund si Bologna.

Reprezentantul Wizz Air a adaugat ca, probabil, peste cinci ani compania ar putea lansa si curse aeriene spre destinatii "scurte”, precum Budapesta.

In prezent, Wizz Air opereaza 84 de rute din Romania catre 40 de destinatii. Wizz Air a transportat anul trecut in si dinspre Romania 3,2 milioane de pasageri, fata de 2,7 milioane in 2012. Operatorul ungar zboara de pe cinci aeroporturi din Romania, urmand ca din aceasta vara sa zboare si de pe aeroporutul din Craiova, catre sase rute.