Asistentele virtuale au inceput sa-si intre tot mai mult in drepturi. Din Azerbaijan si pana in Statele Unite, acestea ofera calatorilor raspunsurile la cele mai frecvente intrebari: “Cum sa ajung la poarta X?”, “Sunt actele mele in regula pentru zbor?”, “A decolat cursa Y?”, “Unde pot gasi terminalul C?” etc.

BBC scrie cum inventiile secolului XXI concureaza cu succes personalul din aeroporturi, oferind date exacte si o dispozitie buna turistilor. Asadar, asistentele virtuale amplasate in terminale nu doar ca reduc cheltuielile cu personalul, ci transforma calatoriile aeriene in curse mai eficiente si mai placute.

Asistentele virtuale sunt, de fapt, niste holograme 3D, care dau senzatia unor oameni in carne si oase, aflati la dispozitia turistilor. Ba chiar au si propriile nume. Asistentele precum Carla si Emily sunt amplasate exact in punctele cheie ale terminalelor si sunt “dotate” cu o serie de mesaje pre-inregistrate, care acopera o multitudine de informatii referitoate la zbor.

“Unicitatea acestor holograme a atras deja atentia multor turisti, in special familiilor cu mai multi copii”, spune Nicola McCabe, seful Relatiilor cu Clientii din Aeroportul East Midlands, din Marea Britanie.

Avatarele sunt echipate cu senzori care se activeaza instantaneu in momentul in care calatorul se apropie de ele. “Asistentele” incep sa repete atunci o serie de mesaje, pana cand intercepteaza raspunsul interlocutorului. Sunt proiectate sa linisteasca pasagerul, in special atunci cand acesta din urma este iritat de intarzierea aeronavei sau este pur si simplu stresat, vorbesc mai multe limbi straine si nu au nevoie de niciun fel de pauza.

Aeroporturi precum Newark, JFK sau LaGuardia din New York deja au cumparat asemenea avatare virtuale. Astfel de asistente gasim si in Aeroportul Logan din Boston, Dulles din Washington DC sau Baku din Azerbaijan.

Dintre aeroporturile europene dotate cu asemenea holograme se numara Aeroportul Orly din Paris, East Midlands, Edinburgh si London City, din Marea Britanie.

Totodata, asistentele virtuale pot servi ca instrumente de testare pentru pasagerii care calatoresc in tari pentru care trebuie sa indeplineasca mai multe de formalitati (viza, asigurari de sanatate etc.), fiind echipate cu senzori care depisteaza schimbarile de comportament ale calatorilor. Practic, avatarele isi pot da seama daca acestia spun sau nu adevarul in legatura cu diverse chestiuni, subliniaza BBC.