Fuziunea a fost semnata de cei doi giganti si aprobata de Departamentul de Justitie al Statelor Unite, potrivit CNN. Noua companie va avea o capitalizare de peste 10 miliarde de dolari si va deveni astfel cel mai mare operator dupa trafic in SUA, depasind United Continental Holdings.

Insa, desi data ca aproape sigura acum doua saptamani, tranzactia a fost amanata din cauza opozitiei oficialilor din aviatia americana, transmite agentia de presa Reuters. Miercuri, un judecator a dat in cele din urma unda verde pentru incheierea fuziunii. Judecatorul Sean Lane, de la Tribunalul din Manhattan, a numit intelegerea drept “corecta si echitabila”, spunand ca aceasta va functiona in interesul creditorilor companiei falimentare AMR.

La randul sau, AMR a anuntat ca va incerca sa parafeze intelegerea pana pe 9 decembrie. Cu toate acestea lucrurile nu sunt nici acum definitive, pentru ca grupul de consumatori care se opun fuziunii ar putea intarzia totul inca o data, facand apel la decizia judecatoreasca. Acestia sustin ca mutarea va duce la cresterea preturilor, aglomerarea avioanelor si costuri mai mari pentru serviciile de la bord. Judecatorul a respins deocamdata acuzatiile grupului, pentru ca acestia nu au adus dovezi palpabile are “daunelor iremediabile” ce ar putea surveni in urma semnarii acordului.

Tranzactia, implicand exclusiv un schimb de actiuni, va fi implementata ca parte a planului de reorganizare a American Airlines, aflata in prezent sub protectia legii falimentului in SUA.

Compania formata prin fuziunea celor doi giganti ai aviatiei va opera sub brandul American Airlines, insa cel care se va afla la conducere va fi, cel mai probabil, Doug Parker, actualul sef al US Airways. In ciuda faptului ca US Airways nu este o companie foarte mare, firma a prosperat in ultimii ani. In 2012 a raportat profit record de 637 milioane de dolari.

Noul operator de zbor are o flota de peste 900 avioane, in jur de 3.200 de zboruri pe zi si numara aproape 95.000 de angajati.

Fuziunea aduce American Airlines mai aproape de compania rivala, Delta Airlines, a carei valoare de piata este estimata in prezent la 11 miliarde de dolari. In schimb, din cauza faptului ca firma mama a American Airlines a depus actele pentru faliment in urma cu mai bine de un an, creditorii vor continua sa detina 72% din companie.

Fuziunea reprezinta ultimul pas al unui proces de consolidare pe piata din SUA, care ar fi dominata, astfel, de patru operatori importanti - noua companie, United Continental, Delta Air Lines si Southwest Airlines.