Inaugurarea primelor trenuri Intercity, in 1996, a fost un motiv de mandrie pentru Romania si pentru ministrul de atunci al Transporturilor.

Dupa mai putin de 20 de ani in care calatorii s-au simtit europeni si au calatorit confortabil, trenurile Intercity au fost scoase cu totul.

Pana si internationalul Bucuresti Nord-Viena a fost retrogradat la stadiul de Inter Regio pentru ca nu reuseste pe teritoriul Romaniei sa prinda mai mult de 50 de kilometri la ora, in medie. Altadata, acest tren "zbura" pur si simplu pe sine cu 120 de kilometri la ora."

Pasager: "Pentru ca avem liniile vechi si stricate si mai stiu ca trenul acesta de Viena cand iese din tara prinde o viteza mult mai mare si nu este permis decat un singur tren sa intre in Austria pe zi ca sa nu le stricam liniile".

Fata de trenurile Inter Regio, cele Intercity castiga o ora pentru fiecare 300 de kilometri parcursi. Chiar daca pretul era cu 15% mai mare, confortul si calitatea vagoanelor atrageau in vremurile bune si 10 de mii de calatori pe zi. Asta pana in 2010, cand criza economica, lucrarile interminabile, furturile de la calea ferata si aparitia transportatorilor privati, i-au fortat pe cei de la CFR Calatori sa renunte la anumite rute.

CFR Calatori a explicat pentru Stirile ProTV ca dupa inceperea lucrarilor de modernizare a caii ferate Bucuresti - Arad, trenurile Intercity au avut intarzieri considerabile, astfel ca numarul calatorilor a scazut.

Trenurile de calatori circula in prezent cu o viteza medie de 43 de kilometri pe ora, iar cele mai rapide abia ating in medie 50 de kilometri pe ora.