Constructia autostrazii a inceput in 1983, iar primii 18 kilometri, pe segmentul Fetesti-Cernavoda, au fost deschisi circulatiei in 1987, la inaugurare fiind prezent Nicolae Ceausescu.

Data terminarii lucrarilor pe intreaga autostrada a fost amanata de oficialitati, din anul 2006, la mijlocul anului 2011, iar mai apoi la sfarsitul anului 2011 si, in final, 2012. De-a lungul anilor, ministri si premieri s-au intrecut in taieri de panglici la inaugurarea diferitelor tronsoane ale A2, unele dintre ele finalizate doar pe un singur sens de circulatie.

Intrebat de gandul care este valoarea totala actualizata a investitiei pentru intreaga autostrada Bucuresti-Constanta, actualul sef al CNADNR, Mircea Pop nu a putut sa dea un raspuns. "Credeti-ma ca acum nu va pot spune valoarea. Dati-mi in scris si o sa va dau un raspuns", ne-a asigurat Mircea Pop, prezent joi la inaugurare.

Valoarea totala a investitiei pentru Bucuresti-Constanta, potrivit calculelor facute de gandul pe baza datelor puse la dispozitie de autoritati de-a lungul timpului, pentru diferitele tronsoane, este de aproximativ 650 de milioane de euro. Reiese astfel ca fiecare kilometru din aceasta autostrada a costat 3,2 milioane de euro. Banii au ajuns la firme din Romania, Germania, Turcia, Italia si Franta.

Vezi care au fost cele mai importante etape ale constructiei autostrazii Bucuresti-Constanta pe www.gandul.info.