Cum arata unul dintre cele mai aglomerate aeroporturi din lume

De pe cele trei terminale ale Charles de Gaulles, intinse pe 3.200 de hectare, zboara, astazi, 116 companii aeriene, care fac conexiuni catre 25.000 de destinatii din intreaga lume. De altfel, Charles de Gaulles este al doilea cel mai aglomerat aeroport de pe continent, dupa numarul de pasageri (pe locul 1 e Heathrow, din Londra) si al saptelea din lume, potrivit datelor prezentate de Airports Council International (ACI) in 2012.

Sursa foto: incont.ro

52% din calatori ajung aici cu Air France, cel mai mare operator aerian local. Adica 32 de milioane de clienti, jumatate din cifra totala a pasagerilor aeroportului. Din acest motiv, firma care se ocupa de managerierea CDG a hotarat sa aloce, initial, terminalul 2 exclusiv companiei Air France. Ulterior, pe hub au patruns si alti jucatori, parteneri ai aliantei aeriene Sky Team.

In ultimul an s-au investit 580 milioane de euro in modernizarea aeroportului din Paris, indeosebi in noul satelit S4 al terminalului 2E, cel mai nou terminal de pe CDG, de pe care pleasca zborurile intercontinentale si cursele europene din spatiul non-Schengen.

Sursa foto: Incont.ro

De pe noul terminal, un tren modern, fara vatman, transporta pasagerii catre zonele de imbarcare K, L si M, pret de doua minute dupa ceas, pe o distanta de 1 kilometru.

Sursa foto: Incont.ro

Lounge-uri pentru clientii de lux si mii de metri patrati de magazine

Francezii au mizat pe cativa factori care sa le aduca si mai multi pasageri: interconectivitate, timp redus pentru cei aflati in tranzit, pentru cercetarea documentelor de calatorie si imbarcare, dar si facilitati moderne care sa le faca asteptarea cat mai placuta.

Sursa foto: Incont.ro

Cursele sunt organizate in diverse zone ale terminalelor, in functie de destinatiile din/spre care se indreapta. Calatorii din tarile non-Schengen (asemenea Romaniei), care se indreapta catre alte state non-Schengen folosesc anumite zone de imbarcare si de tranzit, pentru a nu ingreuna gestionarea traficului, in special in orele de varf.

Totodata, noul satelit S4 se intinde pe 100.000 de metri patrati, din care 6.000 cu baruri, magazine de lux si restaurante. Printre retailerii care-si vand produsele in duty-free-ul din Paris se numara branduri internationale de moda, bijuterii, cosmetice sau patiserie de lux, ca Bvlgari, Chanel, Christian Dior, Fmac, Gucci, Hermes, Louis Vuitton, Miu Miu, Prada, Rolex, Laduree sau La Maison Du Chocolat.

Sursa foto: Incont.ro

Alti 25.000 de metri patrati sunt dedicati lounge-urilor, pe care francezii au pus mult accent in ultimii ani. Lounge-urile sunt saloanele de relaxare si petrecere a timpului de asteptare la care au acces pasagerii care zboara la clasa business si cei care sunt membri Gold sau Platinium Flying Blue in alianta Sky Team. Ceilalti calatori pot beneficia de facilitatile saloanelor contra cost, pentru o suma ce variaza intre 30-40 de euro. De inspiratie occidentala, saloanele dedicate clientilor de lux sunt dotate cu wi-fi, scaune de masaj, bauturi fine, mancare la discretie, dusuri, spa-uri si alte facilitati de divertisment.

Sursa foto: Incont.ro

Per total, aeroportul detine 20 astfel de lounge-uri (dintre care 6 apartin Air France) si va mai numara alte doua in urmatorii trei ani, dupa o investitie de 10 milioane de euro. Cel mai mare dintre lounge-urile detinute de principalul jucator aerian de pe Charles de Gaulle este cel din zona de imbarcare M a terminalului 2E, si are o suprafata de peste 3.000 metri patrati.

Investitii in restaurante si zone de shopping

Sursa foto: Incont.ro

"Vom continua sa investim in lounge-uri, vrem sa oferim mai mult spatiu, bauturi si mancare la discretie pentru clientii nostri. Investitia se va ridica la aproximativ 10 milioane de euro in acest proiect, care ar putea fi gata in 2-3 ani", a declarat Christian Gauthier, director de operatiuni pentru cursele lung curier in cadrul Air France, intr-o intalnire cu presa pe CDG.

Sursa foto: Incont.ro

Miza francezilor e sa atraga tot mai multi clienti business, de unde si investitiile masive in zone noi de imbarcare, saloane de relaxare, restaurante si magazine, menite sa-i sastifsca si pe cei mai pretentiosi dintre clienti. De altfel, potrivit lui Gauthier, fiecare pasager care ajunge pe Charles de Gaulle cheltuieste, in medie, intre 10 si 15 euro, in sectorul food&beverage. Avand in vedere ca, anul trecut, peste 60 milioane de calatori au aterizat aici, acestia au scos din buzunare in jur de 900 milioane de euro, numai pentru gustari si shopping.

Director Air France: “Vrem sa atragem 100 milioane de calatori”

Mai mult, directorul Air France se asteapta la o crestere a numarului de calatori in urmatorii ani in Paris. Concurenta este tot mai puternica intre marile aeroporturi de pe continent, iar autoritatile de pe CDG cauta sa ofere cele mai bune conexiuni pentru cursele intercontinentale. “Vrem sa fim un competitor puternic pe piata europeana si aeroportul favorit al celor care aleg Parisul. Inca avem de-a face cu criza, dar ne asteptam la o crestere a numarului de pasageri in urmatorii ani, undeva la 2-3%.”

Trafic de 9 ori mai slab pe Henri Coanda

Sursa foto: Mediafax

Cel mai mare aeroport din Romania, Henri Coanda, a atras anul trecut 7,1 milioane de calatori. Adica de aproape 9 ori mai putin decat Charles de Gaulle. In prezent, pe fostul Otopeni opereaza 35 de companii aeriene care fac conexiuni catre 125 de destinatii. Compania nationala TAROM este al doilea jucator de pe piata locala (dupa low-costul Wizz Air), transportand anul trecut 2,2 milioane de pasageri. In prezent, TAROM se afla pe pierderi.

In 2012, Henri Coanda a inaugurat un nou terminal de plecari internationale, in urma unor investitii de 52 milioane de euro, suportate de Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti. Noul terminal are o suprafata de 19.600 metri patrati si a adaugat 52 de ghisee de check-in la cele 52 deja existente. Zona de magazine, restaurante si baruri se intinde, astazi, pe aproape 400 metri patrati. Aeroportul are doua lounge-uri, dintre care unul al companiei nationale.