In lipsa sprijinului financiar, operatorul ungar Malev nu va mai putea sa efectueze niciun fel de zbor in februarie.

Ultima sansa pentru ca operatorul aerian sa-si continue activitatea a fost considerata o adunare generala de la sfarsitul saptamanii trecute, dar actionarii nu au decis majorarea capitalului companiei, a relatat luni portalul Index, citat de Portfolio.

Malev este in pragul falimentului, au declarat luni surse ministeriale si din piata.

Gravitatea situatiei este atestata de faptul ca reprezentantii Ministerului Dezvoltarii nu au oferit niciun fel de informatie referitoare la situatia financiara a Malev si finantarea viitoare a companiei.

In plus, ministerul nu a respins informatia potrivit careia Malev va ramane fara bani la inceputul lui februarie, astfel incat aeronavele ar ar putea ramane la sol weekend-ul viitor.

Incepand de luni, Malev a fost inclusa in categoria companiilor de importanta strategica, astfel incat, potrivit legii falimentului, modificata anul trecut, este posibil a creditorii sa nu poata sa lanseze proceduri de insolventa impotriva acesteia. In aceste conditii, in cazul falimentului sau al unui proces de lichidare al Malev, beneficiarul va fi statul.

Malev a inceput sa primeasca sprijin financiar ocazional si apoi regulat de la inceputul lui 2010, cand a fost renationalizata. Compania a primit fonduri din partea statului in noiembrie si decembrie iar in prezent are din nou nevoie de sprijin.

Comisia Europeana a decis insa in aceasta luna ca Malev trebuie sa returneze statului aproape 100 de miliarde de forinti (338 milioane euro), considerate ajutoare ilegale.

Falimentul Malev ar duce la scaderea drastica a traficului aerian la Budapesta, cel putin temporar.

Potrivit unui contract cu Budapest Airport, operatorul aeroportului Ferenc Lisz, statul ar trebui sa ii plateasca o compensatie de 1,9 miliarde de euro pentru pierderile produse, iar bugetul pe acest an nu include fonduri pentru o cheltuiala suplimentara de peste 500 de miliarde de forinti.

In plus, compania rusa Vneshekonombank, care detine o participatie de 5% la Malev, a avertizat in mai multe randuri ca falimentul operatorului va fi considerat o manevra ostila, cu impact asupra relatiilor economice intre Rusia si Ungaria.

Falimentul Malev ar putea interveni chiar in momentul in care operatiunile companiei se imbunatatesc. Gradul de ocupare a atins 78%, fiind peste media de 70% la nivel european, iar vanzarile au crescut in ultimele trei luni ale anului trecut, fata de trimestrul al treilea.

Citeste si:

Cronica unui faliment neanuntat. Situatie rusinoasa pe aeroporturile din Spania, unde mii de oameni au ramas blocati la sol VIDEO

Au vrut sa se asigure ca stiu unde calatoresc. Zbor cu peripetii pe ruta Helsinki-New Delhi pentru operatorul Finnair VIDEO