In jur de 150.000 de cereri au fost primite pentru cele 100 de bilete pentru calatoriile care vor avea loc in noiembrie si decembrie.

Este pentru prima data cand pe cei 43 de kilometri de linie construiti deja vor circula trenuri cu pasageri, a declarat Daisuke Fujita, purtatorul de cuvant al Central Japan Railway Co.

JR Central, care opereaza cea mai aglomerata retea feroviara din lume, contruieste o linie maglev care va lega Tokyo de Nagoya si pe care trenurile vor circula cu o viteza de 500 km/ora.

Compania va cheltui pentru acest proiect 5,1 trilioane de yeni (48 miliarde de dolari), fonduri proprii provenind din veniturile record castigate, dupa ce a obtinut un profit operational mai mare ca cel al Apple.

Linia de mare viteza de tip maglev va reduce cu mai mult de jumatate timpul de parcurgere al distantei dintre Tokyo si Nagoya, al treilea cel mai mare oras al Japoniei. Trenul urmeaza sa strabata drumul de 286 de kilometri in 40 de minute, incepand din 2027, cand linia va fi pusa in functiune.

Linia, care foloseste puterea magnetica pentru a impinge trenurile care vor levita deasupra ei, va face posibila atingerea unei viteze de 500 km/ora, de la 286, in prezent.

JR Central a inceput sa testeze tronsonul de linie care este finalizat in prezent, urmand ca patru zile in noiembrie si patru zile in decembrie sa puna trenurile in miscare cu pasageri in ele.

Compania a pus in vanzare 50 de bilete de cate doua persoane, la pretul de 41 de dolari, pentru fiecare din cele trei curse care vor fi efectuate in zilele alese. Testele se vor efectua pe tronsonul de linie finalizat in vestul orasului Tokyo.