Malev a intrat in aceasta saptamana in faliment, sub protectie speciala fata de creditori, iar guvernul a numit un administrator special, scrie Mediafax.

Furnizorii au inceput sa ceara plati in avans pentru serviciile prestate, iar guvernul nu mai poate finanta compania, masura interzisa in luna ianuarie de Comisia Europeana.

"Aceasta situatie a accelerat cheltuielile intr-o asemenea masura incat astazi situatia companiei a devenit nesustenabila. Consiliul de Administratie a dispus incetarea operatiunilor pentru a minimiza pierderile", se spune intr-un comunicat al Malev.

Toate zborurile companiei au fost suspendate incepand de la ora 5:00 GMT (6:00 ora locala la Budapesta).

Comisia Europeana a cerut luna trecuta Malev sa restituie ajutoare de stat in valoare de 390 milioane de dolari, incasate in perioada 2007-2010.

Fondata in 1946, Malev opera deja practic in faliment inca din 30 ianuarie, cand guvernul a declarat-o companie cu importanta strategica, statut care protejeaza afacerile de creditori, transmite Bloomberg.

Malev genereaza 40% din rulajul anual al aeroportului international de la Budapesta si dispune de o flota de 22 de aeronave pentru pasageri, contractate in leasing. Guvernul ungar nu a reusit sa privatizeze compania cu 2.600 de angajati si a renuntat din 2010 la aceasta strategie.

Veniturile si profitabilitatea companiei au fost afectate sever de concurenta dura cu companiile low cost, precum Wizz Air, situatie care se va inrautati din primavara, cand Ryanair a anuntat ca va relua zborurile la Budapesta dupa 18 luni de pauza.

Wizz Air a anuntat vineri ca ofera pasagerilor Malev blocati pe aeroporturi straine tichete speciale la pret redus pana la Budapesta, pentru 9.900 forinti, echivalentul a 45 dolari SUA.

Malev, compania aeriana nationala a Ungariei, in pragul falimentului. De cand nu mai poti zbura cu ei