"Aproximativ 8% dintre cetatenii bucuresteni merg numai cu metroul, cu metroul si RATB merg circa 29%. Vreau sa va spun ca veniturile la 2012 ale Metrorex erau foarte sensibil apropiate de cele ale RATB. Pai daca numai cu RATB merg 34%, mie mi se pare o mare diferenta intre venituri. Sigur, exista un motiv si un motiv esential aici, si anume ca metroul este un sistem inchis, care nu permite frauda, care nu permite ocolirea acceselor la peron, RATB este un sistem deschis care permite ocolirea, ca sa zic asa, achitarii taxei de calatorie", a declarat vineri reprezentantul Metrorex, la conferinta "Cities of tomorrow", organizata de Camera de Comert si Industrie Romano-Germana si Mediafax. 

Reprezentantul Metrorex a afirmat ca metroul transporta aproximativ 650.000 de calatori intr-o zi lucratoare. Intrebata cati pasageri va transporta metroul peste zece ani, ea a afirmat ca numarul ar putea creste de 4-5 ori, daca reteaua va creste de la 70 de kilometri, cat are in prezent, la 300 de kilometri. 

"Depinde ce populatie va avea Capitala la momentul respectiv si depinde daca noi ne vom putea pune in aplicare proiectele, adica sa ajungem foarte departe, dincolo de granitele Bucurestiului", a spus Petre. 

Petre a afirmat ca sunt analizate proiecte care vizeaza legarea actualei retel de metrou de extremitatile Capitalei si comunele din jur. Pe de alta, cel pentru o magistrala noua Voluntari - Bragadiru, pentru care s-a dorit incheierea unui parteneriat public-privat, a fost suspendat din cauza "lipsei de armonie" la nivelul legislatiei. 

Regia Autonoma de Transport Bucuresti (RATB) este in subordinea Primariei Capitalei, unde s-a convenit si trecerea metroului bucurestean.