"Cred ca ar fi mai interesant de vandut in totalitate Tarom si sa mai asteptam cu CFR Marfa. Poate ca pretul de piata nu e cel mai bun si nici procentul de 50% cel mai indicat, dar consultantul va aplica testul investitorului privat. Daca acest test este corespunzator vom continu procesul de privatizare, iar daca nu procesul va trebui regandit", a spus Silaghi, citat de Mediafax.

Statul detine integral Tarom si vizeaza listarea operatorului la bursa, cu un pachet de 20% din actiuni, obligatie asumata fata de FMI.

In septembrie 2011 CFR Marfa figura in scrisoarea de intentie convenita cu FMI in grupul primelor noua companii unde va fi angajat management privat, cu perspectiva vanzarii unui pachet de 20% din actiuni.

Cateva saptamani mai tarziu, Consiliul Suprem de Aparare a Tarii a decis vanzarea a peste 50% din actiuni, presedintele Traian Basescu afirmand ca CFR Marfa a fost "profund capusata" prin serviciile care i s-au prestat si ca singura metoda de diminuare a vulnerabilitatii companiilor de stat este privatizarea.

Ulterior, Guvernul si FMI au convenit ca CFR Marfa sa fie scoasa de pe lista companiilor cu management privat si vanduta unui investitor strategic, intr-un proces care sa fie incheiat pana la sfarsitul lunii octombrie 2012 si in care sa poata fi implicate BERD si IFC, divizia de investitii a Bancii Mondiale.

Astfel, conform calendarului, statul va publica prospectul de vanzare a actiunilor pana la jumatatea lunii iunie si va incheia privatizarea pana la sfarsitul lunii octombrie.

Intrebat vineri daca Cabinetul Ponta va stopa procesul de privatizare, ministrul desemnat pentru Finante, Florin Georgescu, a declarat ca Executivul va respecta toate prevederile privind privatizarea care vor fi convenite la negocierile cu delegatia FMI.