Ministrul a apreciat ca lucrarile ar putea fi terminate pana la inceputul anului 2019, scrie Mediafax.

"Tronsonul Targu Mures-Targu Neamt costa foarte mult si este si foarte dificil de facut, pentru ca este prin munte. Am propus premierului si vom analiza in guvern ca finantarea sa fie asigurata din acciza introdusa la 1 aprilie. Din acciza se ajunge la incasari anuale de 500 de milioane de euro. Este foarte posibil sa introducem aceasta bucata de autostrada pe acciza", a declarat ministrul Dan Sova.

El a afirmat ca in luna iulie se va proceda la o rectificare pozitiva pe bugetul CNADNR, in care vor fi prinsi banii colectati din acciza pe combustibili in perioada 1 aprilie - 30 iunie.

Potrivit lui Sova, celalalt tronson al autostrazii Ungheni-Iasi-Targu Mures, respectiv Ungheni-Targu Neamt, va fi realizat din Fondul de Coeziune, anuntul licitatiei pentru efectuarea studiului de fezabilitate urmand sa fie publicat in cel mult zece zile.

Sova a spus ca lucrarile la tronsonul Ungheni - Iasi- Targu Neamt ar putea incepe in toamna anului viitor, acestea urmand sa fie finalizate in octombrie 2017.

Majorarea accizei pentru carburanti, de 7 eurocenti pe litru, a intrat in vigoare, in 1 aprilie, avand ca efect cresterea cu 0,41 lei/litru a pretului la benzina cu plumb si fara plumb, motorina si petrolul folosit drept combustibil pentru motor (kerosen).