"Avionul va da un implus puternic industriei aviatice a Japoniei", a declarat Akihiro Nishimura, secretar de stat in Ministerul Transporturilor, citat de Bloomberg. 

Mitsubishi va construi versiuni cu 78, respectiv 92 de locuri ale avionului.

Japonia si China se afla in fruntea eforturilor asiatice de a sparge dominatia companiilor Embraer (Brazilia) si Bombardier (Canada) pe piata avioanelor mici de pasageri. In cazul aeronavelor de pasageri de mari dimensiuni, piata este dominata de Boeing si Airbus Group. 

"In pofida intarzierilor, avionul Mitsubishi va fi primul care va intra pe piata si va fi prevazut cu un motor de generatie noua", a declarat Richard Aboulafia, vicepresedinte la compania de consultanta Teal Group, din Fairfax, Virginia. 

Mitsubishi a primit deja 407 comenzi, incluzand si optiunile de achizitii, pentru acest avion, din partea operatorului ANA si a altor cinci companii.

Mitsubishi Aircraft are ca obiectiv sa castige jumatate din piata mondiala a avioanelor regionale, in urmatorii 20 de ani, in conditiile in care Bombardier se concentreaza pe aparatele serie C, proiect aflat la randul sau in intarziere, care vor avea o capacitate de 160 de pasageri. 

"Ceea ce pare sa ii diferentieze fata de ceilalti este tehnologia. Proiectul, numit MRJ, va fi cu patru ani inaintea celui promovat de compania Embraer, care intentioneaza sa modernizeze familia de avioane E2 cu noi motoare", a declarat Richard Leach, presedinte al operatorului Trans States. 

Flota de avioane cu o capacitate de 70-130 de pasageri va ajunge la circa 6.580 pana in 2033, de la 3.850 in 2013, odata cu cresterea cererii de transport, potrivit estimarilor companiei Embraer. 

China si Rusia concureaza la randul lor pentru comenzile de avioane regionale. China va livra primele avioane ARJ21-700 operatorului Chengdu Airlines pana la sfarsitul acestui an, daca acestea vor primi certificatele de zbor, potrivit China Daily.  Avioanele Sukhoi SuperJet 100, construite de o companie mixta a Sukhoi, parte a United Aircraft, cu o divizie a companiei italiene Finmeccanica, au intrat in folosinta, in flota operatorului rus Aeroflot, in 2011. 

"Daca MRJ va putea sa faca zboruri pana la Olimpiada, atunci in mod sigur va da un impuls economiei japoneze", a declarat Yoshiharu Ueki, presedintele Japan Airlines, referindu-se la Olimpiada din 2020, de la Tokyo.  Compania Honda Motor dezvolta la randul ei un avion business de mici dimensiuni, cu o capacitate de pana la 6 pasageri, care urmeaza sa fie livrat clientilor din 2015, compania primind comenzi pentru urmatorii doi-trei ani.