Nici in prezent nu se stie data la care va fi inaugurat aeroportul, o decizie urmand a fi luata in august, scrie Deutsche Welle.

Cele patru amanari de deschidere a celui mai mare aeroport international din capitala Germaniei au dus la costuri de pana la 40 de milioane de euro in fiecare luna, a spus seful aeroportului Hartmut Mehdorn.

Cotidianul de afaceri german "Handelsblatt" titra ca banii au fost folositi pentru mentenanta noului hub aerian, precum si pentru programul de constructie „Sprint” a lui Mehdorn si pentru modernizarea vechiului aeroport Tegel, care a fost tinut deschis mai mult decat se estimase initial.

Deschiderea noului aeroport a fost amanata pana acum de patru ori, din motive tehnice, inclusiv din cauza sistemului de protectie impotriva incendiilor, care nu era inca pus la punct.

Oficialii germani au declarat ca, pana in prezent, s-au cheltuit 4,3 miliarde de euro pentru constructia aeroportului, dar daca acesta nu va fi deschis pana la finalul anului, costurile vor depasi 5 miliarde de euro.

Mehdorn, care a condus si Air Berlin si Deutsche Bahn (institutia care se ocupa cu transporturile in Germania), a declarat ca deschiderea noului hub aerian se va face treptat. „Nu trebuie sa mutam totul intr-o singura zi. Vom pune aeroportul in functiune treptat”, a spus Mehdorn.

El a adaugat, totodata, ca inchiderea aeroportului Tegel nu se va face imediat: „Este un aeroport care inca mai produce bani multi”, a spus Mehdorn, sustinand ca nu vede niciun motiv sa inchida vechiul aeroport dupa deschiderea celui nou.