Terminalul de aproximativ 737 milioane de euro a fost inaugurat vineri printr-o ceremonie fastuoasa, in cadrul careia un avion al companiei Shenzen a decolat spre Mongolia.

Laudat ca fiind o capodopera a arhitecturii si un simbol al exploziei Chinei in industria turismului global, noul terminal al Aeroportului International Shenzen are o problema: nimeni nu pare sa vrea sa mearga acolo, scrie dailymail.co.uk, preluat de Mediafax.

Potrivit The Independent, ofertele prezentate pe site-ul aeroportului care asigura posibilitatea calatoriilor spre destinatii indepartate precum Sydney sau Dubai nu exista in realitate, pentru ca nicio companie aeriana nu ofera servicii de zbor din sau catre aceste orase.

Realitatea este ca zborurile disponibile au doar destinatii regionale, cum ar fi Bangkok, Kuala Lumpur si Singapore. Singura destinatie din Statele Unite este Anchorage, in Alaska, si doar pentru livrari de marfa, iar singurul zbor direct spre Europa este cel al firmei Finnair, spre Helsinki.

In plus, spre deosebire de cele mai mari orase din China, Shenzhen nu permite escala pasagerilor fara viza.

Conceput de firma de arhitectura Fuksas, cu sediul la Roma, Aeroportul International din Shenzhen Bao se intinde pe o suprafata uluitoare de 400.000 de metri patrati si are capacitatea de 45 de milioane de pasageri pe an. Printre atractiile sale turistice se numara o fosta cariera sovietica numita Minsk World, si Dapeng Fortress, un camp de batalie datand din Raazboaiele Opiului din secolul al 19-lea, impotriva "invadatorilor coloniilor britanice".

Terminalul seamana cu un avion imens alb, acoperit intr-un strat perforat din metal si sticla, ce permite lumina maxima, reducand consumul de energie in timp ce apa de la ploaie este reciclata in toalete si folosita pentru a uda plantele din interior. Constructia este dotata si cu "arbori" stilizati, tot de culoare alba, care servesc drept ventilatoare.

Este de asemenea, primul aeroport din China dotat cu o centrala solara de 10 megawati, care furnizeaza energie suficienta pentru 10.000 de gospodarii din Statele Unite, scrie Daily Mail.

Lipsa de interes comercial a chinezilor pentru noul aeroport este intr-un contrast puternic cu altele din aceasta tara, unde, in primele zece luni ale anului 2013, traficul pasagerilor a urcat cu 11 la suta, pana la 297,6 milioane.