Tender asteapta 100.000 de pasageri in 2014

Compania Fly Romania, detinuta de omul de afaceri Ovidiu Tender, va opera incepand din 15 mai zboruri de linie interne si internationale din Bucuresti, Timisoara si Tulcea catre orase din Italia, Spania, Germania si Turcia. Potrivit directorului general al operatorului aerian, Catalin Butu, Fly Romania estimeaza ca va transporta, in 2014, in jur de 100.000 de calatori.

"Pentru inceput, vom lansa mai multe rute care vor acoperi atat destinatii clasice, cu o cerere bine determinata, cum este Bucuresti-Timisoara, unde propunem un tarif de 69 de euro, cat si destinatii inedite sau sezoniere, cum va fi cursa Bucuresti-Antalya, operationala din iunie", a declarat marti, intr-o conferinta, Catalin Butu, directorul general al TEN Airways, din care face parte Fly Romania.

Omul de afaceri Ovidiu Tender. Sursa foto: Mediafax

„Industria aeriana, atat din Romania, cat si din Europa, s-a dezvoltat mai lent fata de cea din SUA, dar are potential de crestere. Astazi, in ceea ce priveste preturile, avionul, ca mijloc de transport, concureaza cu succes masina si autocarul. Romania este o piata importanta in Europa de Est”, a declarat Tender pentru Incont.ro.

Butu: „Privim fiecare ruta ca pe un start-up”. Destinatiile cu cele mai mari asteptari

Intrebat daca Fly Romania va functia in regim low-cost, Butu a raspuns ca nu si ca are de gand sa promoveze compania ca un brand de linie, dar cu preturi mici si servicii adaugate. „Spre deosebire de alti jucatori low-cost, noi oferim bagaj gratuit, posibilitatea gratuita de alegere si schimbare a rezervarii si a locului in avion, dar si catering gratuit”, a afirmat Butu pentru incont.ro.

„Ne-am gandit sa deservim atat rute foarte tranzitate, rute unde era nevoie de mai multi operatori, cat si rute la care alti operatori au renuntat, din varii motive. Fiecare ruta o vom trata ca pe un start-up. Unele vor functiona, altele nu. Ramane de vazut”, a adaugat Butu, dand ca exemple Timisoara si Antalya.

Intrebat de la care dintre rutele lansate are cele mai mari asteptari in ceea ce priveste traficul de calatori si profitabilitatea, seful companiei aeriene a raspuns ca Timisoara si Frankfurt ar putea fi cele mai bune pariuri.

Va opera pe aeroportul din Tulcea, unul dintre cele mai putin frecventate de la noi

Zborurile pe ruta Timisoara-Bucuresti vor avea o frecventa zilnica, exceptand ziua de sambata, iar din Tulcea vor zbura spre Bucuresti trei curse pe saptamana.

Primele zboruri vor fi efectuate pe ruta Tulcea - Bucuresti si Tulcea - Bergamo (Italia). Acestea vor fi primele curse regulate ope­ra­­te de pe aeroportul din Tulcea, care in 2013 a avut un trafic de aproximativ 1.900 de pasageri. Intrebat despre destinatia Tulcea, Butu a explicat ca strategia vine la pachet cu o campanie de promovare a Deltei Dunarii prin parteneriate cu agentii de turism din strainatate, dar si ca o alternativa la transportul rutier.

In ceea ce priveste rutele internationale, vor fi operate doua zboruri pe saptamana din Tulcea spre Bergamo, spre Verona vor fi trei zboruri saptamanale din Timisoara si Bucuresti, spre Barcelona vor pleca in fiecare saptamana trei curse din Capitala, iar spre Frankfurt vor fi trei zboruri pe saptamana din Bucuresti si unul din Tulcea.

Tarife unice pe rutele interne. CEO: „Din 2015 am putea sa operam si pe alte aeroporturi din tara”

Directorul general al Fly Romania, Catalin Butu. Sursa foto: Mediafax

Pentru rutele interne tarifele vor fi unice, respectiv 69,9 euro/zbor pentru Bucuresti-Timisoara si 49,9 euro/zbor pentru Bucuresti-Tulcea, in timp ce pentru zborurile internationale tarifele pornesc de la 29,9 euro/zbor.

Intrebat daca isi va pastra tarifele unice pentru rutele interne si in ce masura vor reusi acestea sa devina profitabile, Catalin Butu a sustinut: „Vrem sa pastram acest tarif unic. La un grad de ocupare de peste 60% reusim sa ne acoperim costurile de operare”. De altfel, CEO-ul companiei estimeaza ca rutele interne vor reprezenta 30% din business. Butu a precizat, totodata, ca Fly Romania ar putea opera, din 2015, si de pe alte aeroporturi din tara si din Europa, pentru ca exista cerere in acest sens.

Ce pasageri tinteste compania

„In targetul nostru exista un segment de calatori de business, in special pe rutele interne, dar acesta este mic. In rest, ne adresam romanilor care muncesc in strainatate si turistilor straini, care vor sa ne cunoasca tara”, a declarat seful operatorului aerian.

Butu a adaugat ca, in Romania, „statistic vorbind, ar mai fi loc de unul-doi, poate chiar trei operatori locali, am fi a doua mare piata din Europa de Est. De aproape 10 ani functionam pe piata aeriana in regim charter si de inchieriere a aeronavelor. Ne-am gandit ca poate a venit momentul sa ne maturizam si sa atacam publicul comercial. Era singurul segment care lipsea din organigrama firmei.”

Preturi si servicii

In tarife sunt incluse transportul unui bagaj de cabina de maxim 7 kilograme si al unuia de cala de cel mult 20 de kilograme, dar si servicii de catering la bord, cum ar fi sucuri, ceaiuri, sandvisuri sau/si mancare calda, in functie de ruta. Pentru bauturi alcoolice, dar si alte tipuri de servicii la bord, pasagerii vor plati suplimentar, a explicat seful Fly Romania, Catalin Butu, pentru Incont.ro.

Biletele pot fi achizitionate online de pe site-ul companiei sau de la agentiile partenere.

"Nu ne dorim sa luam pasageri de la Tarom, ci vrem sa le facem concurenta masinilor, pentru ca aceste zboruri sunt mai ieftine decat masinile", a declarat omul de afaceri Ovidiu Tender in cadrul conferintei. Tender a adaugat ca asteapta venituri de 15 milioane de euro pe zborurile regulate pe care le va opera prin Fly Romania.

Anul acesta, cursele vor fi operate cu doua aeronave de tip MD-82 si MD-83, apartinand Ten Airways, cu o capacitate de 170 de pasageri, achizitionate de la Alitalia.

Despre taxele locale de operare

Intrebat ce parere are despre taxele aeriene pe care jucatorii din industrie le platesc pentru a opera pe aeroporturile din tara, seful Fly Romania a raspuns ca acestea sunt „ceva mai mari decat cele din Europa”. Cu toate astea, Catalin Butu considera ca o afacere in aviatie poate fi profitabila si la noi, in contextul economic actual. „Tot mai multi romani descopera zborul. Avand in vedere traficul ridicat, rezulta un profit potential de cateva milioane de euro. Primul an va fi insa dificil, asta este clar.”

TEN Airways, companie aeriana detinuta de Ovidiu Tender, care opereaza brandul Fly Romania, si-a inceput activitatea in 2010. Pana in prezent, a operat in sistem charter si wet lease (inchirierea aeronavei cu tot cu echipaj si celelalte servicii pentru a opera in numele unei alte companii). La ora actuala, compania numara 9 aeronave mediu-curier (pot fi folosite pe distante medii), dintre care 6, achizitie proprie, sunt in operare. Potrivit lui Catalin Butu, avioanele au o medie de varsta de 20-25 de ani.

Printre clientii TEN Airways se numara Blue Air, Air Moldova, Aegean Airlines, Roya Maroc, Air Mediterrannee sau Blue Panorama, in sistem wet lease, respectiv Perfect Tour si Paralela 45 in sistem charter.