Lu a dat ca prim exemplu constructia retelei de autostrazi. In 2008, planul era sa se construiasca 100.000 de kilometri.

In 2010 au fost construiti 6.422 de kilometri, care au costat 600 de miliarde de yuani (aproximativ 70 de miliarde de euro), iar planul initial a fost extins la 180.000 de kilometri de-a lungul intregii tari.

Problema este ca nivelurile de trafic pe autostrazile date in folosinta in ultimii cinci ani sunt mult prea mici, iar in unele regiuni din centrul si vestul tarii arterele sunt goale si nu fac decat sa se topeasca in bataia soarelui. Cu toate acestea, chinezii continua sa construiasca autostrazi.

In al doilea rand, dezvoltarea fara control a porturilor, care ce a dus la o concurenta excesiva intre ele. In 2008, porturile din China aveau o capacitate de 4 miliarde de tone de marfa, dar cu toate acestea autoritatile locale au continuat sa concureze in competitia de a construi porturi din ce in ce mai mari si mai incapatoare. Acum fiecare dintre ele se bate pentru suprematie pentru a deveni punct de legatura pentru comertul international.

In acelasi timp, multe aeroporturi regionale au fost construite intr-un ritm alert, cu investitii imense, dar fara studii de fazabilitate. Acest lucru conduce la pierderi masive. Numai in 2008, suma investita in aeroporturile locale si regionale a fost de 9,3 miliarde de yuani (peste un miliard de euro), iar planul este ca pana in 2020 sa se mai construiasca alte 100 aeroporturi regionale. In fiecare an, incep lucrarile la 20 astfel de aeroporturi si se asteapta aprobari pentru alte cateva.

Totodata, exista si un plan de extindere a retelei de cai ferate, inclusiv intre marile orase, suburbii sau intre orasele mici din diferite regiuni, provincii si municipalitati. In aceste conditii, specialistii spun ca nu va exista suficient trafic pentru a amortiza investitiile.

Lu da vina pe guvernele locale, care au inceput proiecte majore de infrastructura, pentru a sustine si a mari productia. El spune ca autoritatile au elaborat proiecte pe termen lung, fara sa gandeasca insa cat de ineficiente sunt pe termen scurt, ceea ce duce la pierderi masive.

Citeste si:

Victima propriului succes. Orasul-prizonier al „hoardelor” de turisti, care ii strica linistea si ridica preturile

Germanii si-au facut propriul oras in China. Debarcarea “teutonilor” la Taicang

Cum salveaza chinezii Europa: o cumpara bucata cu bucata

Moare si ultima speranta. Cata putere mai are China sa salveze lumea