Documentul prevede ca pana in 2020 vom avea 650 de kilometri noi de autostrada, insa nu da termene exacte pentru fiecare tronson. Deocamdata, in acest an vor incepe lucrarile la una dintre cele mai importante si asteptate bucati de autostrada, Sibiu-Pitesti.

Ministerul Transporturilor a facut noi promisiuni. Pe hartie, in 2015 sunt planificate lucrari pe cei 3 kilometri care despart Capitala de centura, dar si pe autostrada Pitesti- Craiova. Vor incepe insa lucrarile si pe Sibiu-Pitesti.

Asta datorita Uniunii Europene, care a declarat-o prioritate zero in Masterplan. Romania nu acordase initial chiar atata importanta acestei bucati de drum si voia sa faca doar un drum expres.

Lucrarile care ar putea incepe in 2015:

-Comarnic - Brasov - 58 km
-Bucuresti - Centura - 3 km (din autostrada Bucuresti - Ploiesti)
-Pitesti - Craiova - 121 km
-Sibiu - Pitesti - 120 km - (promisiune de finalizare - 2018)

Intrebat de Comarnic-Brasov, ministrul nu a putut inainta un termen de incepere a lucrarilor. Ba chiar a incercat o gluma: "Comarnic-Brasov o vom incepe de asemenea in acest an. Deci, intr-o miercure la ora 14.00. E in negocieri, cu Banca Europeana de Investitii, cu bugetul statului ce vreti sa va spun?!"

Pentru autostrada Transilvania - de 400 de kilometri, de la Brasov la Bors, promisiunea de finalizare este 2018.

Autostrada Sebes-Turda, inclusa in masterplan, e deja in constructie. Soseaua este foarte importanta pentru ca face legatura intre Cluj si autostrada Sibiu-Deva. Cei 70 de kilometri vor fi gata in 2016, cel putin pe hartie si vor costa peste 400 de milioane de euro.

Autoritatile ar trebui sa se grabeasca pentru ca autostrazile par mana cereasca pentru zonele pe care le traverseaza. Localitatile conectate deja la o autostrada infloresc. In judetul Alba, de exemplu, o fabrica mare de piese auto si-a dublat capacitatea imediat ce a fost data in exploatare soseaua de viteza.

Ion Dumitrel, presedintele CJ Alba: "Au aparut cel putin 5 investitori importanti, investitii de zeci de milioane de euro."

Daca ajung usor pe autostrada, companiile prefera se se aprovizioneze ori sa-si livreze productia rapid. Drumurile nationale si judetene inseamna bani pierduti.