"Gilau - Nadasel, cred ca intr-o luna incepem lucrarile, organizare de santier si inceperea efectiva a lucrarilor, si din banii din acciza la motorina mai departe, Suplacu de Barcau - Bors, unde, de altfel, o parte din lucrari sunt facute. (...) Pentru Campia - Turzii, inapoi spre Targu Mures, avem finantare europeana, pe fonduri de dezvoltare regionala, si nu avem de la Targu Mures la Brasov. Deocamdata, in zona aceasta nu avem identificata o finantare clara. Vom vedea pe bugetul de anul viitor ce putem introduce", a declarat Ioan Rus, intr-un interviu pentru Mediafax.

Intrebat despre viitorul acestei autostrazi, Rus a replicat ca este unul "luminos": "Eu cred ca in 2017 o vom avea gata", a mai spus ministrul. 

Proiectul autostrazii Brasov-Bors, denumita Autostrada Transilvania, a fost aprobat in 2003 si inceput in 2004, in baza unui contract de 2,2 miliarde de euro incheiat cu Bechtel, care trebuia executat pana in 2012.

Contractul a suferit in decursul timpului mai multe modificari, fiind reziliat in mai 2013, statul roman platind companiei americane 37,2 milioane de euro si datorii de 50 milioane de euro. 

Premierul Victor Ponta i-a cerut lui Ioan Rus sa sprijine continuarea lucrarilor la aceasta autostrada, oprite in 2005 de "niste indivizi", precizand ca autostrazile nu apartin de acest minister, dar amintind ca Rus a fost in Guvernul care a initiat proiectul. 

CNADNR se afla sub autoritatea Departamentului pentru Proiecte de Infrastructura. 

Intrebat despre eventuala revenire a CNADNR in subordinea Ministerului Transporturilor, Rus a afirmat ca aceasta este o chestiune care va fi lamurita de Guvern, probabil dupa alegerile prezidentiale.