Cele cinci curse sunt ROT305/6 Bucuresti - Frankfurt - Bucuresti (intarziere estimata - doua ore si 30 minute), ROT343/4 Bucuresti - Viena - Bucuresti (doua ore), ROT335/6 Bucuresti - Rodos - Bucuresti (o ora), ROT607/8 Bucuresti - Timisoara - Bucuresti (trei ore) si ROT273/4 Bucuresti - Atena - Bucuresti (45 de minute). 

Tot marti, sunt anulare zbourile ROT 301/2 Bucuresti - Frankfurt - Bucuresti (pasagerii au fost reprogramati pentru RO 305/6 Bucuresti - Frankfurt - Bucuresti), ROT 351/2 Bucuresti - Geneva - Bucuresti, ROT 701/2 Bucuresti - Iasi - Bucuresti si ROT 201/2 Bucuresti - Chisinau - Bucuresti, iar cursa ROT372 Bruxelles - Bucuresti via Geneva a fost rerutata, pentru protejarea pasagerilor zborului ROT352 Geneva-Bucuresti.

Pasagerii curselor Tarom care au fost anulate sau au intarzieri beneficiaza de asistenta conform Regulamentului EC261/2004 privind drepturile pasagerilor. 

Compania aeriana mai precizeaza ca a oferit asistenta fiecarui pasager in parte, in functie de necesitatile de calatorie, iar pentru cursele intarziate si anulate a pus la dispozitia pasagerilor apa, mancare si cazare. 

Protestul unor piloti si insotitori de zbor a fost declansat, luni, din cauza nemultumirilor privind salariile si noul contract colectiv de munca - inregistrat fara sa se tina cont de revendicarile lor -, dar si pe fondul unora privind managementul companiei, au declarat, pentru Mediafax, surse din randul acestora. 

Tarom a mai informat ca Ministerul Transporturilor a mediat, marti, discutiile dintre reprezentatii companiei si cei ai sindicatelor personalului navigant, pentru analizarea situatiei. 

"Partile au stabilit ca urmatoarea intalnire sa fie luni 22.09.2014, data pana la care se vor purta discutii pentru identificarea unor solutii astfel incat operearea zborurilor sa se faca in conditii normale. Totodata, reprezentantii sindicatelor care au fost astazi (marti - n.r., la intalnirea cu Ministrul Transporturilor, s-au angajat ca vor depune toate eforturile pentru asigurarea bunului mers al activitatii companiei", se mai arata in comunicat

Pasagerii pot solicita informatii prin agentiile companiei sau prin call center, de luni pana vineri, intre orele 08.00-20.00 si sambata, intre orele 09.00 si 14.00, la numerele de telefon 9361 (valabil pentru apeluri din Bucuresti), 021.204.64.64, 021.303.44.00 sau 021.303.44.44. 

"TAROM regreta situatia creata si depune toate eforturile pentru desfasurarea normala a zborurilor", se mai arata in comunicatul companiei.

Luni, mai multe curse Tarom au fost anulate, iar altele au avut intarzieri, in urma unui protest spontan al unor piloti si copiloti. 

Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a solicitat conducerii si sindicatelor Tarom sa inceapa negocierile si sa gaseasca rapid solutii pentru ca activitatea operatorului aerian sa revina la normal.

"In urma actiunilor unor piloti ai Companiei Nationale de Transporturi Aeriene Romane Tarom ce au dus la anularea mai multor zboruri Tarom, ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a solicitat conducerii companiei, ce este sub autoritatea Ministerului Transporturilor, sa ia masurile ce se impun pentru deblocarea acestei situatii. Ministrul Transporturilor face apel atat la conducerea companiei, cat si la sindicatele din Tarom ca pana cel tarziu la sfarsitul acestei zile (luni, n.r.) sa se aseze la masa negocierilor si sa gaseasca rapid solutii, astfel incat activitatea Companiei Nationale de Transporturi Aeriene Romane sa revina la normal", se arata intr-un comunicat al Ministerului Transporturilor.

Ministrul a solicitat celor doua parti implicate sa urgenteze procedura de negociere pentru ca pasagerii sa nu aiba de suferit si a atras atentia ca "solutiile se pot gasi doar intr-un cadru institutional adecvat, nu de pe pozitii de forta", potrivit sursei citate. 

Ioan Rus a convocat marti, la sediul institutiei, conducerea si sindicatele din Tarom, in vederea deblocarii situatiei care a dus la intarzierea sau anularea mai multor zboruri.