Potrivit sursei citate, ministrul german al Muncii, Andrea Nahles (SPD) a anuntat, vineri, dupa o intrevedere cu omologul polonez, Władysław Kosiniak-Kamysz, ca Berlinul suspenda temporar impunerea salariului minim (de 8,5 euro pe ora) pentru soferii straini care tranziteaza teritoriul Germaniei pana la clarificarea unor aspecte ce tin de respectarea legislatiei europene.

Andrea Nahles a declarat ca aceasta masura este "un semn al bunei vecinatati". "Acesta este un prim pas in directia cea buna", le-a spus ministrul polonez jurnalistilor la Berlin, subliniind insa ca Polonia asteapta mai mult.

Frankfurter Allgemeine Zeitung noteaza ca, potrivit datelor Guvernului de la Varsovia, o eventuala decizie de impunere a salariului minim german pentru transportatorii straini aflati in tranzit in Germania s-ar aplica pentru 1,8 milioane de soferi polonezi.

Germania a introdus, de la 1 ianuarie, salariul minim, in valoare bruta de 8,5 euro pe ora, aplicat si in cazul soferilor profesionisti strani care efectueaza operatiuni de transport international de marfa si persoane catre si din Germania, cabotaj sau tranzit pe teritoriul tarii.

Mai multe tari membre UE (Polonia, Romania, Ungaria, Estonia, Letonia, Lituania si Marea Britanie) au sesizat Comisia Europeana dupa ce autoritatile germane au decis ca noua lege privind instituirea unui salariu minim se aplica si transportatorilor straini pe perioada tranzitarii teritoriului Germaniei, a scris, saptamana trecuta, site-ul polonez thenews.pl.

Joi, Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR) a cerut Guvernului sa solicite autoritatilor germane introducerea unui moratoriu pentru transportatorii romani privind aplicarea legii salariului minim din Germania.

In prezent, serviciile Comisiei Europene (CE) au lansat o investigatie detaliatã cu privire la noua lege germana si sunt in curs de initiere, foarte curand, a procedurii de pre-infringement, a precizat UNTRR intr-un comunicat.

CE a solicitat autoritatilor germane clarificari in legatura cu obiectivele, temeiul juridic si mecanismele de punere in aplicare a acestor dispozitii nationale in transportul international.

"Avand in vedere insa ca procedura de pre-infringement a Comisiei Europene este de durata, iar legea salariului minim din Germania este deja in vigoare de la data de 01.01.2015, solicitam Guvernului Romaniei sa se alature demersurilor celorlalte guverne europene si sa solicite Guvernului Germaniei sã introducã un moratoriu pentru transportatorii romani privind aplicarea legii salariului minim din Germania, avand in vedere ca acestia reprezinta companii care nu sunt stabilite in Germania", se arata in comunicatul transmis de UNTRR.

Momentan, Comisia Europeana nu a dorit sa comenteze anuntul facut de oficialul german.

Purtatorul de cuvant Margaritis Schinas a reamintit pozitia exprimata de CE saptamana trecuta: "Salariul minim este pe deplin compatibil cu legislatia noastra sociala, iar modalitatea de aplicare trebuie sa fie in conformitate cu legislatia europeana".