Lucrarile sunt gata in medie doar la 27%, termenele pentru finalizarea unor tronsoane de autostrada fiind amanate pentru 2011, cand ar putea fi dati in folosinta 83 km de pe coridorul IV - Nadlac-Constanta.

Ce riscuri poate aduce constructia lenta de autostrazi si in cat timp am putea ajunge la 1.000 km daca se mentine ritmul actual?

Ritmul greoi de constructie de autostrazi ar putea conduce la pierderea de fonduri europene pentru infrastructura, care sunt accesibile pana in 2013, in timp ce tinta de 1.000 km de autostrada anuntata in ultimii zece ani de autoritati ar putea fi atinsa in cel mai optimist caz in 2015-2020, in cel mai pesimist in 2080.

"Exista riscul sa se piarda banii de la Uniu­nea Europeana, insa ramane de vazut cat va fi gra­dul de absorbtie al fondurilor in anul 2013. Chiar daca gradul de absorbtie in termeni financiari va fi mai mic de 100%, sa speram ca in termeni fizici se va realiza 100%, in acest fel ra­manand eventual bani si pentru alte proiecte", afirma Cornel Martincu, directorul general al companiei de consultanta in infrastructura IPTANA.

Citeste continuarea in Ziarul Financiar