Ministrul Transporturilor, Dan Sova, a inspectat, joi, tronsoanele de autostrada Arad - Nadlac, Lugoj - Deva si Orastie - Sibiu, anuntand ca Lotul 3 al autostrazii Orastie - Sibiu, singurul care mai trebuie dat in folosinta intre cele doua localitati, va fi gata in 15 noiembrie.

"Au cerut pentru lucrari suplimentare 365 de milioane de lei si au primit 26 de milioane de lei. Adica au pierdut. Se incadreaza in prevederile contractuale. Au primit o extensie de timp pana in noiembrie 2014. Vreau sa ne intelegem bine: data de 15 noiembrie 2014 nu este o data stabilita nici de mine, nici de CNADNR, ci este stabilita de Completul de Arbitraj. (...) Angajamentul lor scris este ca pana in iulie termina cei 16 kilometri care sunt neafectati de alunecari, iar cei 6,7 kilometri afectati de alunecarile de teren, pana in noiembrie", a afirmat ministrul Sova, citat de Mediafax.

Contractul cu italienii de la Impregilo - Salini pentru constructia lotului 3 al autostrazii Orastie - Sibiu, cu o lungime de 22 kilometri, nu a fost reziliat de Compania de Drumuri, constructorii asumandu-si finalizarea lucrarii fara costuri suplimentare.

Constructorul si-a mai asumat finalizarea a 16 kilometri neafectati de alunecarile de teren la 15 iulie, urmand ca la jumatatea lunii noiembrie sa fie incheiate lucrarile pentru diferenta de 6 kilometri cu probleme, fara costuri suplimentare pentru CNADNR, a mai spus Sova.

Lotul I al autostrazii Nadlac-Arad va fi gata la inceputul anului viitor

Lotul I al autostrazii Nadlac-Arad va fi gata in ianuarie-februarie 2015, lucrarile derulandu-se in termen, a mai spus Sova.

"Pe tronsonul Nadlac-Arad, lotul I, s-au apucat de lucru, au ordinul dat din decembrie. (...) Mai sunt de lamurit documente la Ministerul Transporturilor, legate de autorizatiile vechi de construire si autorizatia noua de construire. Acolo suntem in termen, eu sper ca in ianuarie-februarie la anul, cel mai tarziu, vor termina si Nadlac-Arad", a declarat ministrul Transporturilor.

El a adaugat ca la acest tronson mai sunt de clarificat solutiile pentru portiunea de autostrada din zona de frontiera cu Ungaria, pentru eliminarea unor potentiale blocaje in zilele de sambata si duminica, atunci cand traficul greu este oprit pe drumurile din tara vecina.

Ministrul Transporturilor a afirmat ca a discutat cu constructorul, iar una dintre solutiile propuse este construirea unei benzi de stationare pentru TIR-uri si camioane.

"Din cauza ca in Ungaria nu se circula cu tonaj mare sambata si duminica, TIR-urile trebuie sa stationeze. Mai sunt si controalele vamale. Ca sa nu stationeze pe autostrada, au fost prezentate solutii si vor face banda pentru TIR-uri si camioane", a declarat ministrul Sova.

Ministrul Sova a adaugat ca in urmatoarele doua saptamani vor fi purtate discutii si cu Politia de Frontiera privind ultimii 300 de metri de autostrada, inainte de granita, deoarece benzile de stationare pentru TIR-uri se vor putea face doar pe teritoriul Romaniei, intrucat in Ungaria spatiul de langa frontiera este declarat sit Natura 2000.

Constructia autostrazii Nadlac-Arad a fost impartita in doua loturi, pe o distanta totala de aproape 39 de kilometri. Primul a fost adjudecat de consortiul romano-portughez Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 382,9 milioane de lei, iar lotul al doilea (16,6 kilometri) de compania germana Alpine Bau, pentru 411,4 milioane de lei.

CNADNR a reziliat insa, in 2012, contractul pentru primul tronson, motivul principal fiind intarzierea lucrarilor, iar anul trecut a reziliat si contractul de proiectare si executie a lotului 2, dupa falimentul Alpine Bau.

La finele anului trecut, CNADNR a atribuit asocierii italo-germane Astaldi - Max Boegl un contract de 308 de milioane de lei (69 de milioane de euro), cu TVA, pentru finalizarea primului tronson al autostrazii Nadlac-Arad, care fusese inceput de constructorul Romstrade.