Vom intra in Romania cu patru noi marci hoteliere ce vor targeta piata “buget” si “economy”. Hotelurile vor avea doua si trei stele, iar din punct de vedere al preturilor media se va situa undeva la 25-30 de euro pe noapte. Am ales aceasta variant cu tarife joase pentru ca vrem sa cream solutii consolidate si nu castiguri pe moment. Piata ospitalitatii de abia acum se aseaza, dupa anii 2007 si 2008 care au adus castiguri semnificative pentru jucatorii din domeniu”, a explicat pentru incont.ro Paul Marasoiu, director regional pentru Romania, Moldova si Bulgaria al Golden Tulip Hotels, Inns&Resorts.

Brandurile Louvre Hotels sunt Premiere Classe, Campanile, Kyriad si Kyriad Prestige.

Realitatile pietei hoteliere bucurestene in 2009

Industria turismului a fost una dintre cele mai afectate de criza economica mondiala, iar semnele incepusera inca din ultimul trimestru al anului 2008. Criza a adus o scadere accentuata atat a cererii de servicii de hoteliere cat si a sumelor cheltuite de turisti. Cele mai afectate segmente au fost cel al turismului de afaceri dar sic el de conferinte, ce reprezinta in Bucuresti circa 80% din turism.

Asadar, Capitala a fost puternic lovita de criza economica, lucru care s-a tradus pentru piata hoteliera in incasari foarte mici cauzate de miscorarea drastica a bugetelor de calatorii ale marilor companii precum si din cauza schimbarilor notabile in comportamentul turistilor. Cele mai afectate de aceste schimbari au fost hotelurile de lux ale Bucurestiului care, din disperare, au scazut tarifele foarte mult.

Gardul de ocupare s-a situat in 2009 la 56%, in minus cu 7% fata de 2008, cu scaderi majore in special in primele 6 luni, ajungand insa spre sfarsitul anului la valori similar celor din 2008. Dar adevarata problema in 2009 a reprezentat-o nivelul tarifului mediu, care a ramas constant, mult sub valorile inregistrate in 2008, ajungand in medie la 73 de euro. Astfel, scaderea a fost de aproape 40% fata de 2008.

La sfarsitul lunii decembrie a anului trecut, Bucurestiul dispunea de 153 de hoteluri, numarul camerelor la nivel de municipiu cifrand 11.500 de camere.

Desi este greu de crezut, mai mult de 60% din numarul total este reprezentat de hotelurile de 3 si 4 stele, insa prezenta unitatilor de de 2 stele fiind doar de 13% din totalul pietei hoteliere bucurestene.

Totodata, potrivit studiului companiei de consultanta Trend Hospitality, penetrarea lanturilor international la nivel de Capitala este inca redusa-13% din totalul hotelurilor sunt afiliate la un lant international.

Stocul hotelier al Bucurestiului
*sursa:Trend Hospitality

Clasificare Hoteluri Camere <50 camere 50-100 camere >100 camere
5 stele 11 2.038 2 3 6
4 stele 52 5.899 24 13 15
3 stele 63 2.640 48 10 5
2 stele 21 912 15 4 2
1 stea 6 375 3 2 1
TOTAL 153 11.813 92 32 29