Profita de orice idee

Wanda Bridgeforth era copil in 1920, cand a simtit fiorii reci ai crizei. Parintii nu isi mai permiteau sa o tina, iar la un moment dat ea a locuit intr-o casa cu 6 camere impreuna cu alte 19 persoane. Tot atunci ea a invatat sa refoloseasca ce avea, chiar si cel mai mic obiect. De aici, companiile ar trebui sa invete sa profite de orice idee si ocazie pentru ca pot gasi inspiratie in lucruri banale sau chiar in ideile unui student care face un internship in cadrul firmei.

Cifrele vorbesc de la sine

Chiar daca acum numarul persoanelor fara un loc de munca este mai mare decat in perioada Marii Depresiuni, sentimentul de disperare, foamete si somaj era mult mai mare atunci. In SUA, intre 1929 si 1932, veniturile populatiei au scazut la jumatate, iar 25% din locuitori erau someri.

Mai mult, cei de la Global Research scriau, in 2009, ca somajul de la acea data era mai mare decat in 1931. Astfel, in 1930 erau 123 de milioane de americani. Iar la varful crizei, 24% din forta de munca activa, adica 11,3 milioane de persoane, nu avea o slujba. Acum sunt 300 de milioane de americani si jumatate dintre ei lucreaza.  Iar 15 milioane dintre acestia nu au un loc de munca, considerabil mai mult decat in timpul Marii Depresiuni.

Si lucrurile nu se opresc aici. Somajul tot creste. In iunie, rata somajului a urcat la 9,2%, cel mai ridicat nivel atins din decembrie, comparativ cu 9,1% in luna mai.

Economia americana are nevoie de 125.000 lunar pentru a tine pasul cu cresterea populatiei. Si de doua ori mai multe slujbe pentru a reduce rata somajului, scrie The Washington Post. Cele mai multe angajari au fost in sectorul productiei (6.000 de posturi), in educatie, sanatate si inginerie, numarul slujbelor a crescut cu doar 12.000 de posturi.

Fa-ti propria ferma

Micii fermieri nu au supravietuit cu greu situatiei nefaste din timpul Marii Depresiuni. Castigatori au fost cei cu gradini, care au putut sa-si asigure produsele necesare traiului zilnic. Asa ca, acum multi s-au orientat spre micile ferme urbane, unele chiar pe acoperisurile blocurilor. In Indiana, de exemplu, sunt peste 20.000 de astfel de gradini.

Bani cash, nu pe credit

Datorie este un cuvant "murdar" folosit de multi oameni in timpul Marii Depresiuni, iar ideea devine tot mai actuala acum, cand tot mai multi merg in vacanta pe credit sau se imprumuta. Rubilee Craig, care avea 5 ani in 1932, spune ca banii se devalorizeaza si cel mai bine este sa investesti banii in aur si argint.

Daca esti nevoit, treci mai departe

In unele orase sau state rata somajului era mai mare, iar afacerile mergeau mai prost ca in alte zone. Marea Depresiune a insemnat si faptul ca multi si-au parasit casele pentru un trai mai bun.

Spre exemplu, Richard Holland din Phoenix, Arizona a plecat doar cu masina familiei si copiii.

Diversifica-ti afacerea

In timpul crizei, toate afacerile au dat semne de slabiciune si multe au trebuit sa-si diversifice productia pentru a reusit. Spre exemplu, un producator de mese de biliard A.E. Schmidt s-a orientat spre scaune de toaleta pentru a putea supravietui.

Citeste si:

Strategie de marketing: parfum de paine calda sau ciocolata. Cum conving supermarketurile clientii sa-si scoata banii din buzunare

Vanzator de toalete portabile sau conductor de tren. Ce angajati castiga mai bine ca profesorii sau medicii