Luati o bucata de hartie si notati. Anvelopele de iarna sunt cele care sunt omologate conform Directivei 92/23/CE din 31 martie 1992 si sunt obligatorii intre 1 noiembrie si 1 martie pe zapada, polei si gheata. Abia dupa ce ati retinut aceasta informatie puteti porni la cumparaturi de anvelope.

Indiferent ca vorbim despre anvelopele de iarna sau cele mixte, specialistii spun ca daca va bazati strict pe indicatiile cu fulgul de nea sau creasta montanta ati putea fi deasemenea indus in eroare.

Cereti vanzatorului acest document. Se numeste certificat de conformitate iar pe el trebuie sa apara informatia referitoare la omologare. Acelasi document va trebui pastrat in autovehicul si la control, in cazul in care veti fi oprit in trafic.

Trebuie sa retineti, asadar, urmatoarele lucruri:

1. Anvelope de iarna trebuie sa respecte Directiva 92/23/CE.
2. Marcajele cu fulgul de nea si creasta montana nu sunt suficiente.
3. Iarna oficiala: 1 noiembrie - 1 martie.
4. Amenda se aplica pentru circulatia pe zapada, polei sau gheata.
5. Cereti la cumpararea anvelopelor certificatul de conformitate.

Deja sunt cozi la vulcanizare unde cei mai precauti au furat startul. Cel mai ieftin schimb de roti sare insa de 1.000 de lei.

Daca sunteti in aceeasi situatie si credeati ca vi se pare aflati ca anvelopele s-au scumpit deja cu 10% fata de anul trecut si asta nu-i tot.

"Mai urmeaza o majorare cu 20% de la fabricant. Nu sunt stocuri suficiente. E posibil sa ramanem fara stocuri in noiembrie si decembrie"
, spune Alexandru Chiran, reprezentant Importator Anvelope.

Fabricile de anvelope au oprit livrarile pentru sezonul de iarna inca din luna septembrie, asa ca batalia pe stocuri se va face ca la licitatie. Fiti cu bagare de seama ca la iarna, pe langa amenzile de 4000 de lei se vor percepe si taxe de despagubire, daca ati blocat drumul din cauza anvelopelor. Iar in caz de accident, va pierdeti si asigurarea.

"In cazul politelor RCA, sunt obligati sa plateasca despagubiri. La casco, nu"
, precizeaza Mona Cucu, director general la Asigurari Obligatorii in cadrul CSA.

Feriti-va insa de oferta de anvelope la mana a doua. Dincolo de nesiguranta unor cauciucuri uzate, acestea nu au nici documentele obligatorii pentru control.