"Preturile vor scadea in medie cu 12%, iar procentele de scadere variaza intre 5 si 60%. Este vorba de 4.000 de produse dintr-un total de 8.500 din magazinul IKEA. Sunt produse de mobilier, accesorii si decoratiuni pentru casa. Dupa integrarea in grupul IKEA, in martie 2010, am redus pretul de achizitie si am micsorat costurile cu traseul logistic", a declarat, astazi, intr-o conferinta de presa, Cornel Oprisan, retail manager IKEA Romania, citat de Mediafax.

Preturile celorlalte 4.500 de produse vor ramane neschimbate.

Oprisan a adaugat ca estimeaza o crestere a volumului de vanzari din acest an ca urmare a reducerii preturilor si ca va incheia anul pe profit.

Potrivit oficialului companiei, magazinul IKEA Romania a inregistrat in primele sase luni vanzari similare celor din aceeasi perioada a anului trecut.

In opinia lui Oprisan, profilul consumatorului s-a schimbat, oamenii fiind mai atenti si mai rezervati atunci cand cumpara.

IKEA Romania a lansat, luni, catalogul pentru anul 2011, valabil in perioada 1 septembrie 2010-31 august 2011.
Pentru lansarea catalogului, compania va investi 1,3 milioane de euro in promovarea si distribuirea a 950.000 de exemplare, bugetul fiind similar celui de anul trecut.

In martie, grupul suedez IKEA a intrat direct pe piata de retail romaneasca dupa achizitia drepturilor de operare si a francizei magazinului din Bucuresti. Franciza IKEA pe piata locala era operata de firma Moaro Trading.

Cu un singur magazin in Romania, IKEA a avut afaceri de 349,24 milioane lei (83,2 milioane euro) in 2009, in scadere cu 9%.

Grupul are 301 magazine in 37 de tari, din care 268 operate direct si restul de 33 prin francize locale.