"Vom continua sa investim in viitor, pentru a deveni grupul auto numarul unu mondial, atat in privinta rezultatelor financiare cat si a impactului ecologic", a spus directorul general al VW, Martin Winterkorn, citat de Bloomberg.

Volkwagen este al doilea mare grup auto la nivel mondial in functie de vanzari, in urma grupului japonez Toyota. Dupa primele noua luni, constructorul japonez avea un avans de 72.000 de masini vandute in fata VW, fata de 227.000 de vehicule in perioada similara a anului trecut.

Potrivit strategiei de investitii pentru 2015-2019 aprobate vineri, VW va aloca 64,3 miliarde de euro pentru investitii in divizia automoto, in timp ce peste 21 miliarde de euro vor folosite pentru capitalizarea costurilor cu active imobile, inclusiv investitii in avans pentru punerea in acord cu normele de protectie a mediului si pentru extinderea si modernizarea portofoliului de modele, se arata in comunicatul grupului.

Mai mult de jumatate (56%) din investitiile in divizia automoto vor fi directionate catre operatiunile din Germania, unde constructorul detine 28 de sucursale.

Volkwagen detine uzine in 107 tari si are aproximativ 600.000 de angajati. Grupul intentioneaza sa lanseze peste 100 de noi versiuni si modele pana la finele anului viitor.